اهواز- مدیرکل حفاظت زیست خوزستان، دلیل وجود دود در هوای سه شهر استان را تداوم آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم عنوان کرد.

تداوم آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم/ ۳ شهر خوزستان مملو از دود است

به گزارش قدس آنلاین، داوود میرشکار پیش از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: انتشار دود در شهرهای اهواز، دشت آزادگان و بندر ماهشهر ناشی از تداوم آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.

وی افزود: دیروز به دلیل شرجی و رطوبت، دود در آسمان کمتر بود ولی از دیشب به علت کاهش شرجی و وزش باد، دود ناشی از آتش سوزی به شهرهای یادشده رسیده و شاهد آلودگی هوا هستیم.

میرشکار با بیان اینکه آتش سوزی تالاب بین‌المللی هورالعظیم در حال گسترش است، ادامه داد: با توجه به تأمین حقابه این تالاب با تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط و بهبود شرایط اقلیمی، آتش سوزی‌ها بخش ایرانی را تهدید نمی‌کنند و فقط دود آن سبب آلودگی هوا می‌شود.

وی، خشک بودن و بی آبی تالاب هورالعظیم را علت وقوع آتش سوزی در بخش عراقی عنوان و اضافه کرد: مسئولان کشور عراق برای خاموش کردن آتش همکاری نمی‌کنند به‌طوری که پارسال با وجود اعزام بالگردهای آبپاش برای خاموش کردن آتش اما این کشور اجازه اعزام نداد و عملیات لغو شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در تالاب هورالعظیم عمدی و فقط ۱۰ درصد آن‌ها به طور سهوی رخ می‌دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.