نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس دورانی درس‌آموز، پر از عبرت و راهگشا برای آینده است، گفت: امروز ما بالاترین عبرت‌ها را از این دوران فرا می‌گیریم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: دفاع مقدس دورانی درس‌آموز و راهگشا برای آینده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام هفتم مهرماه در نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله روز جهانی ناشنوایان و روز سالمندان، اظهار کرد: این اقشار نیازمند نگاه ویژه هستند که باید توجه همراه با کرامت را در برنامه‌های اخلاقی و اجتماعی زندگی خود قرار دهیم لذا مراقب باشیم که از این اقشار غافل نشویم.


وی با بیان اینکه سالمندان شایسته نگاه و توجه کریمانه هستند، ادامه داد: ما وظیفه داریم که برای آنان امکانات و رفع نیازمندی‌ها را در برنامه داشته باشیم؛ خوشبختانه در خبرها دیدم که تهیه یک مرکز پر از صفا و رفاه برای سالمندان در مرکز استان در دستور کار مسئولان قرار گرفته که واقعاً نیاز است.

 
نکونام با گرامیداشت میلاد با سعادت وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و هفته وحدت و نیز میلاد حضرت امام صادق(ع)، بیان کرد: این میلادها و تولد این انسان‌های نورانی در عالم هستی حقیقتاً ایام‌الله هستند و سرآغاز یک تحول محسوب می‌شوند. 


وی افزود: آمدن پیامبر اکرم(ص) به این دنیا یکی از مصادیق ایام‌الله یعنی آغاز یک حرکت نورانی ابدی برای بشریت است که حضرت البته مکمل و متمم حرکت انبیای الهی و کمال‌بخش همه کتاب‌های آسمانی و برنامه‌های انبیاء شدند. حضرت وقتی بعد از ۴۰ سال مبعوث شدند، آثار پیامبری ایشان در بشریت آشکار و ماندگار شد و با اخلاق و مهرورزی توانستند تحول بزرگی را در جامعه جاهلی آن زمان رقم بزنند و از جهل و خرافات برهانند. 


امام‌جمعه شهرکرد با تصریح اینکه هفته دفاع مقدس نیز از ایام‌الله و قطعه‌ای از نور در دوران انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، توضیح داد: عنایت پروردگار در تمام مقاطع دفاع مقدس ساری و جاری بود و لطف و رأفت و فضل الهی در این دوران هویدا بود که اگر جز این بود، مگر ما می‌توانستیم در برابر تمام قدرت‌های جهان مقاومت‌ کنیم؟ 


نکونام با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس دورانی درس‌آموز، پر از عبرت و راهگشا برای آینده است، افزود: امروز ما بالاترین عبرت‌ها را از این دوران فرا می‌گیریم؛ خاطراتی که رزمندگان دفاع مقدس و پیشکسوتان غیور جنگ بازگویی و بازنویسی می‌کنند، درواقع درس‌های این دوران را زنده نگه می‌دارند و این خاطرات گاه انسان را از داشتن این دوران طلایی به وجد می‌آورد و البته متأثر می‌شویم و گاه افسوس می‌خوریم که چرا برخی‌ها قدر نمی‌دانند. 


امام‌جمعه شهرکرد بیان کرد: دشمنان در این چهل و چندسال هر چه تلاش کردند تا ملت ایران را از ارزش‌های دفاع مقدس دور کنند، نتوانستند. امروز نیز آنان برای ناامن‌سازی‌ها تلاش می‌کنند و گروه‌هایی هم به دنبال بحران‌آفرینی و ایجاد تفرقه هستند که البته به فضل الهی دستگیر می‌شوند. اینها سال‌های متمادی تلاش داشتند و به جایی نرسیدند چون خام و دچار تحلیل اشتباه هستند.


نکونام تأکید کرد: هوشیاری، دشمن‌شناسی و مراقبت و کمک مردم به دستگاه‌های امنیتی بسیار ضرورت دارد که در اینجا باید از این دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی که هوشیار هستند و اشراف دارند، قدردانی کنیم. 


نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که خستگی به این مردم راه‌ ندارد، افزود: به فضل پروردگار نزدیک قله هستیم و باید با شتاب این راه را ادامه داد که این مهم جز با استعانت به عنایت الهی و درس‌گیری از دوران دفاع مقدس امکان‌پذیر نیست.


نکونام در پایان گفت: ما رهبری حکیم و فرزانه و بیدار داریم که به لطف الهی با درایت این کشتی را هدایت می‌کند و به مقصد می‌رساند، مردم خوبی هم داریم که پیرو ولایت هستند و مقاومت و ایستادگی دارند که اینها داشته‌های این کشور است و با وحدت و انسجام باید این داشته‌ها را حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.