سخنگوی اتحادیه اروپا از آمادگی برای اختصاص پنج میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه به ساکنان قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

اتحادیه اروپا: آماده کمک‌های بیشتر به ساکنان قره‌باغ هستیم

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه اعلام آمادگی کشورهای مختلف جهان برای کمک به پناهجویان قره‌باغ کوهستانی، اتحادیه اروپا نیز گفت که برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این منطقه آماده است.

«پیتر استانو» سخنگوی  سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (جمعه) اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه آمادگی لازم برای ارائه کمک‌های بشردوستانه اضافی به آوارگان قره‌باغ کوهستانی را دارند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، استانو طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «کمیسیون اروپا بسته کمک‌های بشردوستانه دیگری به مبلغ ۵ میلیون یورو را اعلام کرده است. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن آماده ارائه کمک‌های بشردوستانه اضافی هستند».

وی در ادامه توضیح داد که اتحادیه اروپا از جمهوری آذربایجان می‌خواهد که اجازه دسترسی نمایندگان بین‌المللی به منطقه قره‌باغ کوهستانی را بدهد تا از نظارت مستقل بر اوضاع در این منطقه اطمینان حاصل شود.

طبق این گزارش، سخنگوی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «ما مجدداً تأکید می‌کنیم که جمهوری آذربایجان مسئول تضمین حقوق و امنیت ارامنه قره‌باغ، از جمله حقوق آنها برای زندگی شرافتمندانه در منازل خود، بدون ارعاب و تبعیض، و همچنین حق بازگشت برای آوارگان است».

امروز همچنین «ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که این کشور برای کمک به پناهجویان قره باغ ۲.۵ میلیون دلار در اختیار کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قرار می‌دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز با اشاره به کمک صلح‌بانان روس به ساکنان قره‌باغ کوهستانی، گفت که زندگی عادی برای کسانی که از این منطقه می‌روند، باید حفظ شود. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.