١٨۵ فعال رسانه ای خارجی برای حضور در جشنواره بین‌المللی خورشید وارد مشهد شدند و در بدو ورود به زیارت حرم مطهر رضوی و بازدید از اماکن گردشگری شهر مشهد رفتند.

مهمانان «جشنواره بین المللی خورشید» ضمن زیارت حرم رضوی از اماکن گردشگری مشهد بازدید کردند

به گزارش قدس خراسان، بانوان رسانه ای خارجی عصر امروز به منظور شرکت در جشنواره بین المللی خورشید، وارد فرودگاه مشهد شدند و تشرف به حرم مطهر رضوی، بازدید از صحن ها و بخش های مختلف حرم و بازدید از آرامگاه فردوسی و بیمارستان رضوی از جمله برنامه های عصر امروز آنها بود.

همچنین این فعالان رسانه ای امشب در نشست هم اندیشی نخبگان ملی و بین المللی شرکت می کنند.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی خورشید اظهار کرد: ١٨۵ بانو فعال رسانه‌ای از ٣۵ کشور جهان امروز وارد مشهد شدند.

یوسف اسماعیل زاده افزود: عصر شنبه هشتم مهر ماه مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی رسانه خورشید برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله کارگاه‌هایی جهت انتقال تجربیات اساتید ایرانی به خبرنگاران خارجی و بالعکس با موضوع زن و رسانه در این جشنواره پیش‌بینی شده است.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.