واشنگتن روز جمعه در پیامی تهدیدآمیز به مقامات دولت لیبی نسبت به تبعات افزایش همکاری با روسیه هشدار داد.

هشدار آمریکا به طرف‌های لیبیایی نسبت به افزایش همکاری با روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در گفت‌وگو با کانال خبری «الحدث» عربستان سعودی در پیامی به «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» و سایر فرماندهان نظامی لیبی نسبت به عواقب جبران ناپذیر همکاری با روسیه هشدار داد.

سخنگوی کاخ سفید با هشدار به فرماندهان نظامی لیبی در همگرایی با مسکو تاکید کرد که مقامات لیبی در شرایط بحرانی کنونی باید بایکدیگر متفق باشند و دولت آمریکا نیز به طور مرتب در تماس با حکومت لیبی برای حمایت از این کشور است.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک فاش ساخت که خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای مسلح لیبی روز سه شنبه در جریان سفر به روسیه در نشستی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از نزدیک اوضاع لیبی و شمال آفریقا را بررسی و رایزنی کردند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون دچار بی‌ثباتی شده است و شاهد درگیری گروه‌های مختلفی بوده تا جایی که گروه‌های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر وارد جنگ شدند.

لیبی از سال ۲۰۱۴ تا کنون با جنگ افروزی کشورهای غربی میان دو گروه متخاصم در شرق و غرب این کشور تقسیم شده است.

هم اکنون در لیبی دو دولت در سر کار است و هریک خود را دولت قانونی می‌داند.

«عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی است که برآمده از توافقنامه‌های سیاسی زیر نظر سازمان ملل است و در آن سو، پارلمان لیبی که در منطقه طبرق در شرق لیبی مستقر است، به فتحی پاشاغا به عنوان نخست‌وزیر در ماه مارس گذشته رأی اعتماد داد اما در مقابل، الدبیبه تحویل قدرت به پاشاغا را نمی‌پذیرد و می‌گوید که قدرت را تنها از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به یک دولت منتخب تحویل خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.