معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه برخی از طرح‌های برتر المپیاد دانشجویان پزشکی برنده جایزه هم شده‌اند در خارج اجرایی می‌شوند و ما آن ها را از دست داده‌ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت: متاسفانه نمی دانیم المپیادی‌های سال های قبل  کجا هستند؟!

ابوالفضل باقری‌فرد در اختتامیه پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور که امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: المپیادها تا قبل از سال ۸۷ تنها در وزارت علوم برگزار می‌شد ولی به همت دکتر عین اللهی این رویداد در سطح وزارت بهداشت هم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب نخبگان در وزارت بهداشت سخت است چون درست یا غلط نخبگان وارد رشته‌های وابسته به علوم پزشکی می شوند از این رو نخبگان در این المپیاد رقابت سختی را پیش‌روز داشته‌اند.

باقری‌فرد، با اشاره به شرکت حدود ۲۵۰۰ دانشجو در المپیاد علمی افزود: بنا به دستور وزیر بهداشت ساماندهی نخبگان را شروع کردیم. متاسفانه ما نمی دانیم المپیادی‌های سال های قبل در کجا هستند و متاسفانه برخی از طرح های برتر این المپیاد که ما به آن ها جایزه دادیم در خارج اجرایی می شوند و ما آن ها را از دست داده‌ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت دستور داده است که از نخبگان در همه حوزه ها استفاده شود.

وی با اشاره به حضور و عضویت ۳۰۰۰ نفر در بورد پزشکی گفت: این تعداد عضو می‌تواند تحولات اساسی را در کشور ایجاد کند و ما از این ظرفیت دانشی باید استفاده کنیم.

باقری فرد با اشاره به ایجاد تغییرات ساختاری در المپیاد علمی افزود: در گذشته این المپیاد به سمت کنکوری شدن پیش می رفت و شرکت کنندگان تنها برای رزومه پر کردن در آن شرکت می کردند و امسال این مشکل مرتفع شده و بیشتر نیازهای کشور در آن مطرح می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.