دولت هلند اعلام کرد که در چارچوب فعالیت دفتر نمایندگی ناتو در عراق ۱۲۰ سرباز و سه بالگرد نظامی به این کشور اعزام می‌کند.

هلند ده‌ها سرباز و ۳ بالگرد نظامی به عراق اعزام می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،‌ دولت هلند در ژوئن سال گذشته ارسال ۱۴۵ سرباز به عراق تا اول نوامبر ۲۰۲۳ را تصویب کرده بود.

این نیروها در چارچوب فعالیت دفتر نمایندگی ناتو در عراق فعالیت خواهند کرد.

در اوت گذشته نیز دفتر نمایندگی ناتو در عراق اعلام کرد که به خواست دولت عراق مسؤولیت‌های تازه‌ای را در بخش مستشاری و افزایش توانمندی نیروهای عراقی بر عهده گرفته که شامل افزایش توانمندی نیروهای وزارت کشور و پلیس فدرال می‌شود.

مسؤولیت اصلی نیروهای اعزامی هلند به بخش‌های لجستیک شامل تهیه غذا برای سربازان می‌شود و از بالگردهای اعزامی برای انتقالشان استفاده خواهد شد.

هلند عضو ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است و از سال ۲۰۱۴ نیروها و مستشارانی را برای جنگ با داعش و همکاری با نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق به این کشور اعزام کرد.

در ماه مه گذشته وزارت دفاع هلند طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموریت نیروهای هلندی در محافظت از فرودگاه اربیل به پایان رسیده و نیروهایی از کشور استونی جایگزین سربازان کنونی در اقلیم کردستان عراق خواهند شد.

وزارت دفاع هلند گفت که نیروهای نظامی این کشور از ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون با همکاری نیروهای اقلیم کردستان عراق و آمریکا مسؤولیت حفاظت از فرودگاه اربیل را بر عهده دارند.

آموزش نیروهای پیشمرگه و نظارت بر پایگاه هوایی و بازرسی شهروندان و کالاها از مسؤولیت‌های نیروهای هلند در اقلیم کردستان عراق بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.