ردپای اسرائیل در بسیاری از جنگ‌های پاکسازی نژادی در نقاط مختلف دنیا از جمله علیه مسلمانان روهینگیا (در میانمار) و همچنین ضد مسلمانان در جنگ بوسنی، به وضوح دیده می‌شود

جنایت با بازوی صهیونیست‌ها / افشای نقش تل‌آویو در پاکسازی نژادی از بوسنی تا میانمار و حالا هم قفقاز

احتمالا همه ما اطلاعات هر چند ناچیزی از پاکسازی نژادی گام به گام فلسطینیان از سرزمین مادریشان توسط اشغالگران صهیونیست داشته باشیم. صهیونیست‌ها پیش از تشکیل رژیم جعلی خود، با حمایت انگلیس روستاهای فلسطینی را تصرف کرده و اهالی آنها را به صورت فجیعی قتل عام و آواره کردند که این جنایت به «طرح دالت» مشهور است. تأسیس اسرائیل در سال 1948 نیز همراه با عملیات پاک‌سازی قومی مردم فلسطین از طریق اخراج جمعیت، آتش زدن روستاها، جلوگیری از بازگشت پناهندگان و تخریب مؤسسات فرهنگی و ملی بود.

در این مسیر، روز گذشته روزنامه عبری هاآرتص از نقش و دست های پشت پرده رژیم صهیونیستی در جنایات مختلف جهان پرده برداشت. این رسانه با بیان اینکه تل آویو با تولید تسلیحات جنگی مختلف و صادر کردن آن، در روند پاکسازی نژادی نقش آفرینی می‌کند اذعان کرد که ردپای اسرائیل در بسیاری از جنگ‌های پاکسازی نژادی در نقاط مختلف دنیا از جمله علیه مسلمانان روهینگیا (در میانمار) و همچنین ضد مسلمانان در جنگ بوسنی، به وضوح دیده می‌شود.

هاآرتص در ادامه به تحولات اخیر در منطقه قره باغ اشاره کرده و می‌نویسد: ساکنان ارمنی قره باغ، پس از عملیات سریع نظامی ارتش جمهوری آذربایجان که به سیطره کامل آنها بر این منطقه منجر شد، هرگز اطمینان جانی نداشته و تصمیم به ترک قره باغ گرفتند، چون باکو از تسلیحات و تجهیزات نظامی اسرائیلی در نبردهای خود استفاده می‌کنند. در ادامه این گزارش آمده است: در نیمه دوم قرن ۲۱، اسرائیل از جمهوری آذربایجان در ارتکاب جنایات علیه ارمنی‌ها در منطقه قره باغ، حمایت به عمل آورد.

انتشار این گزارش در حالی است که با ورود نظامیان باکو به مرکز قره‌باغ، منابع رسانه از خروج بیش از 100 هزار  پناهجوی ارمنی از قره‌باغ و وارد آنها به خاک ارمنستان خبر می دهند اقدامی که «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان آن را «پاکسازی نژادی» و «کوچاندن اجباری ساکنان» توسط باکو خوانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.