معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروانه ساختمانی بیش از ۱۵۰ هزار واحد در محلات فرسوده شهری توسط شهرداری‌ها از آغاز به کار دولت سیزدهم صادر شده است.

صدور ۱۵۰ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهری 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد آئینی» در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با یادآوری رویداد بزرگ بم در سال گذشته، اظهار داشت: پویش جهادی و رویداد بزرگ و سراسری «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» توانست انگیزه، حساسیت و احساس مسوولیت مدیران شهری در حوزه بازآفرینی شهری را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام رسمی آغاز به‌کار طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن در محلات فرسوده شهری در سراسر کشور، گفت: هدف از اجرای این طرح، ارتقای میزان آگاهی مردم از حقوق‌شان در حوزه نوسازی مسکن به شکل چهره به چهره و گفت‌وگوی رو در رو با ساکنان این بافت‌ها خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح‌داد: این طرح با استفاده از ظرفیت بسیجیان وزارت راه و شهرسازی، بسیجیان محلات و گروه‌های مختلف جهادی در سطح شهرها و استان‌ها و با حضور دانشجویان و داوطلبان مردمی در محلات و محدوده‌های هدف اجرا خواهد شد.

وی، طرح جهادی تبیین مشوق های نوسازی مسکن را کاری جهادی منسجم، عاقلانه و عالمانه برشمرد و اظهار داشت: در رویداد «بم، سفیر نوسازی برای ایران قوی»، ضروریات نوسازی واحدهای فرسوده شهری را به مدیران شهرها یادآور شدیم، امسال نیز در قالب این طرح جهادی با مراجعه به منازل در محلات فرسوده‌، چگونگی نوسازی واحدهای فرسوده نظیر استفاده از بسته‌های تشویقی‌، تسهیلات بانکی، نحوه دریافت پروانه ساخت و غیره را به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

آئینی تاکید کرد: مدیران و کارکنان باید در کنار یکدیگر با داشتن روحیه بسیجی و فرهنگ اربعین «طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن» را با موفقیت به سرانجام برسانند.

گفتنی است؛ بالاترین رکورد نوسازی بافت‌های فرسوده مربوط به سال ۱۳۹۱ است که حدود ۹۴ هزار واحد نوسازی شد. در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم این میزان به کمترین حد رسید، به‌طوری که متوسط نوسازی در بافت‌های فرسوده به ۴۰ هزار واحد کاهش یافت، اما با تمهیداتی که در دولت سیزدهم اتخاذ شد سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد حاصل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.