استاندار خراسان رضوی با اشاره به حل مشکلات روستاها گفت: اگر مشکل روستاها در زمینه زیر ساخت‌ها و معیشت حل شود، مهاجرت معکوس و مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرها حل می‌شود.

مشکلات روستاها حل شود، مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها حل خواهد شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری صبح امروز در دیدار با دهیاران بخش مرزداران در محل مسجد شهر مزداوند اظهار کرد: روستا برای همه ما حائز اهمیت است. اگر بتوانیم روستا را فعال و پویا کنیم و مشکلات آن را از نظر معیشت و اشتغال و زیرساخت کاهش دهیم، خیلی از مسائل و مشکلات روستا و شهر کاهش پیدا می‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: هیچ مشکلی حل نمی‌شود مگر اینکه خود مردم به صحنه بیایند. حل مشکلات روستا با ورود اهالی روستا و خود مردم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امکانات و ظرفیت در اختیار مردم روستا وجود دارد لذا راهبرد اصلی باید این باشد که کاهش مشکلات روستا با نقش‌دهی به روستاییان اتفاق بیفتد و باید به صورت عملی صورت بگیرد. تا کنون خیلی نتوانسته‌ایم این کار را عملیاتی کنیم و الان باید این کار صورت بگیرد.

نظری خاطرنشان کرد: هدف ما روستا و رویکرد ما استفاده و نقش‌دهی به ظرفیت‌های مردم روستا است. مردم روستا مسئله را به خوبی می‌شناسند و اطلاعات کامل و جامع به مسائل روستا دارند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با محوریت دهیاران و حمایت از آن‌ها مسائل روستا را حل خواهیم کرد. این کمک‌ها در زمینه فکری و اجرایی وعملیاتی خواهد بود. از مدتی قبل جلسات حضوری با دهیاران را آغاز کرده‌ایم و مسائل را از دهیاران پیگیری می‌کنیم زیرا آبادانی روستاها برای ما اهیمت ویژه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.