مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی تمام کاغذ کتب درسی در صنایع چوب و کاغذ مازندران تولید می شود.

صنایع چوب و کاغذ مازندران تمام کاغذ کتب درسی را تامین می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امید نیک نژاد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه امسال ۳۵ هزارتن کاغذ موردنیاز وزارت آموزش و پرورش تولید شد، اظهار کرد: ۷۰ درصد کتب درسی ۱۴ میلیون دانش آموز با کاغذ ایرانی چاپ شد.

وی با اعلام اینکه در سال ۹۸ حدود ۴ هزارتن کاغذ تولید می شد که هم اکنون به ۵۰ هزارتن رسید، افزود: علیرغم محدودیت در دسترسی به برق در ایام تابستان که ضربه بزرگی وارد کرد، توانستیم به پیش بینی موردنظر در تولید برسیم.

نیک نژاد خاطرنشان کرد: کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان مشکلات عدیده ای را در تولید ایجاد می کند.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران صدور بخشنامه عدم تحویل چوب در ایام تعطیل را یکی از معظلات موجود در روند تولید دانست و یادآور شد: با صدور این بخشنامه و ۷۰ روز تعطیلی که در تقویم کشور وجود دارد، نظم تولید برهم می خورد.

وی با بیان اینکه ۳۱۳ ناشر از کاغذ ایرانی و تولید مازندران استفاده می کنند، گفت: ۱۵۰۰ تن کاغذ تحویل ارشاد و ناشران شد و آمادگی داریم تا پایان سال ۳۵۰۰ تن کاغذ برای تنظیم بازار در اختیار ارشاد قرار دهیم.

نیک نژاد با اشاره به اینکه به وزارت صمت پیشنهاد دادیم در این شهرک صنعتی، شهرک تخصصی نوشت افزار ایجاد شود، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران مجوز وزارت علوم بعنوان دانشگاه بین المللی را دریافت کرده و در همین راستا کشورهای هند و روسیه اعلام آمادگی کردند تا مرودات علمی صورت پذیرد.

وی از وجود مافیای کاغذ خبر داد و یادآور شد: با کمک مسئولین تلاش کردیم با این مافیا مقابله کنیم.

وی یادآور شد: چوب و کاغذ مازندران به موفقیت هایی از جمله واحد نمونه صنعت سلولزی کشور، واحد برتر کشور و واحد نمونه سلامت محور دست پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.