نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: منشأ اصلی تفرقه در جامعه اسلامی دشمنان قسم خورده ای هستند که هرجا بتوانند از شمشیر نفاق برای ضربه زدن به انسان های آزاده ای استفاده می کنند که در مقابل ظلم و فساد بپا خاسته اند.

آل‌هاشم: نفاق مهمترین سلاح دشمنان قسم خورده برای ضربه زدن به جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم یکشنبه در دیدار با عوامل برگزاری و جمعی از شرکت کنندگان در همایش ادبی «شمیم وحدت» در تبریز اظهار داشت: بزرگترین مفاهیم بشری را می توان در شعر مطرح کرد و این هنر قابلیت بیان تمام مشترکات دینی و فرهنگی بین اقوام و ملت ها را دارد و می تواند دل های سلیم را به هم نزدیک کند.

وی با تاکید بر اینکه شعر وحدت می آفریند و شعر وحدت پلی است است که می تواند عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) و حضرات ائمه معصومین (ع) را از این سو و آن سوی جهان بهم برساند، ادامه داد: بدون شک کسی که قلم، هنر و فکرش در این مسیر متعالی ایفای نقش می کند، از عمق دل و ذهن نیز به این مفاهیم اعتقاد عمیق دارد.

 امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: منشأ اصلی تفرقه دشمنان قسم خورده ای هستند که هرجا بتوانند از شمشیر نفاق برای ضربه زدن به انسان های آزاده ای استفاده می کنند که در مقابل ظلم و فساد بپا خاسته اند و در این بین هنر و ادبیات از عوامل اصلی تغییر دهنده هویت جاهلی به هویت متمدن اسلامی است و شعر در قله این هنرهاست که جوشش و آگاهی را به انسان هدیه می کند.

وی تصریح کرد: در این میان شعر وحدت ممتازترین نوع شعر است و حقیقت،خیر و زیبایی سه ویژگی اصلی چنین شعری است به این معنی که شعر وحدت باید برگرفته از معانی حقیقی خیر را در جامعه بگستراند و زیبایی معارف اسلام را به رخ همگان بکشاند و اینها همان مشخصه های شعر آئینی است که وحدت را در عرصه ملی و جهان اسلام فارغ از نوع مذهب و قومیت رقم می زند.

آل‌هاشم: نفاق مهمترین سلاح دشمنان قسم خورده برای ضربه زدن به جامعه اسلامی است

آل هاشم گفت: پرداختن به موضوع فلسطین و جلوگیری از فراموشی این مهم به عنوان مسأله اول جهان اسلام، روشن گری در برابر استکبار و تشکیل نهضت ملی و فراگیر برای ریشه کنی تکفیر از پایه ها و اساس شعر وحدت هستند که باید شعرای مؤمن و متعهد در خلق آثار هنری خود به آن توجه داشته باشند.

گفتنی است در این دیدار شاعران برگزیده و پیشکسوت شرکت کننده در همایش ادبی «شمیم وحدت» که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، علاوه بر شعرخوانی با مضمون و محتوای وحدت بر لزوم تقویت این مولفه مهم در  بین اهل تشیع و تسنن و مقابله با توطئه های دشمنان برای ایجاد نفاق و انشقاق در جامعه اسلامی تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.