۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 920351

در پی هشدار مرکز ملی هواشناسی لیبی درباره بارش مجدد باران‌های سیل‌آسا در مناطق جنوبی این کشور، وضعیت اضطراری اعلام شده و مقامات دولت وحدت ملی، دستورالعمل‌های احتیاطی جدیدی را در این خصوص ابلاغ کردند.

اعلام وضعیت اضطراری در لیبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری فارس، پس از هشدار مرکز ملی هواشناسی لیبی درباره بارش مجدد باران‌های سیل‌آسا در مناطق جنوبی این کشور، امروز یک‌شنبه اول اکتبر سازمان امنیت ملی در تمامی مناطق وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، مقامات لیبی در بیانیه‌ای تأیید کردند که اعلام وضعیت اضطراری امروز به دلیل ترس از وقوع سیل ناگهانی در مناطق جنوبی، به ویژه در شهرداری غات، صادر شده است.

براساس این گزارش، داده‌های مرکز هواشناسی نشان می‌دهد که مناطقی در جنوب غربی لیبی تحت تأثیر هوای ابری قرار گرفته‌اند و ممکن است با باران متناوب همراه باشد.

این در حالی است که سازمان اورژانس لیبی آمادگی خود را برای هرگونه وضعیت اضطراری در مناطق جنوبی اعلام کرده است. روزنامه لیبیایی «الوسط» در این باره نوشت: سازمان اورژانس آماده ارائه خدمات فوری پزشکی و تخلیه مناطق است.

«عبدالحمید الدبیبه»، رئیس دولت موقت وحدت ملی نیز دستورات جدیدی را در این خصوص اتخاذ و تدابیر پیشگیرانه‌ای را به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت جانی و مادی در مناطق جنوبی لیبی صادر کرد. 

الدبیبه خواستار تخلیه ساکنان مناطق نزدیک یا مجاور دره‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های انسانی احتمالی شد. او از ضرورت تشکیل اتاق‌های عملیات برای رصد رخدادهای ناشی از بارندگی سخن گفت و بر تداوم تلاش‌ها برای پاکسازی مسیر دره‌ها از هرگونه زباله یا مانعی که مانع از حرکت جریان آب می‌شود، تاکید کرد.

«محمد کبلان»، سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی و پشتیبانی دولت لیبی روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که طی دو روز گذشته، اجساد ۶۴ قربانی دیگر سیل در این کشور یافت شده و عملیات جست‌وجوی مفقودین در دریا و کمک‌رسانی پزشکی به آسیب‌دیدگان ادامه دارد.

پیش از پیداشدن اجساد این ۶۴ قربانی، آخرین آمار منتشرشده از سوی منابع رسمی، سیل در لیبی از حداقل ۴۲۵۵ قربانی حکایت داشت؛ در حالی که بیش از ۸۵۴۰ نفر نیز همچنان مفقود هستند. براساس این گزارش‌ها حدود ۴۳هزار نفر هم مجبور به مهاجرت شده و در زمره آوارگان به شمار می‌روند.

پس از طوفان دانیال، سیلی ویرانگر در ۱۰ سپتامبر چندین منطقه از شرق لیبی را در نوردید که مهم‌ترین آن‌ها شهرهای بنغازی، البیضاء، المرج و سوسه و همچنین مناطق دیگر از جمله درنه بود؛ شهری که بیشترین آسیب را دید.

پایان پیام/م

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.