دبیر کانون ناشنوایان شهرستان آمل، از جدایی زوج ناشنوای آملی پس از ۱۵ سال زندگی مشترک به علت نداشتن خانه و طولانی شدن اجاره نشینی به عنوان بدترین خبر برای هیات مدیره و اعضای زیرپوشش این کانون درمراسم گرامیداشت روز ناشنوایان امسال اعلام کرد.

 نگاه نامهربان مسوولان آمل به ناشنوایان

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضوی روز یکشنبه در آیین جشن روز جهانی ناشنوایان که درسالن همایش های شهرداری این شهر برگزار شد، گفت: بی توجهی به خواست جامعه ناشنوایان در تامین زمین برای ساخت مسکن آنان مهم‌ترین دغدغه ومطالبه جدی این قشر در شهرستان آمل است که بعد سالها درخواست از متولیان امر هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی، جدایی یکی از زوج های زیرپوشش کانون ناشنوایان آمل را یکی از اتفاق های بد برای این کانون درسال جاری بیان کرد وگفت: شرایط بد اقتصادی، و طولانی شدن اجاره نشینی برای اعضای زیرپوشش با توجه به شرایط جسمی آنها واقعا آزار دهنده است و با همه پیگیری هایی که کانون انجام داد، متاسفانه این زوج با وجود داشتن فرزند ازهم جدا شدند.

دبیر کانون ناشنوایان آمل با اشاره به این‌که، درحال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر ناشنوا در این شهرستان زیرپوشش کانون ناشنوایان این شهرستان هستند، تصریح کرد، متاسفانه درچند سال اخیر یکی از درخواست های جدی ما از شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل، اختصاص زمین درهر نقطه ای محیط شهری برای ساخت مسکن چند واحدی حداقل برای چند خانواده زیرپوشش و زوج های جوان این کانون بوده که ما نتوانستیم به واسطه دریافت نکردن پاسخ روشن از مسئولان شهرستان انتظارات آنها را هم برآورده کنیم.

رضوی اضافه کرد: درهمایش امسال هم برای چندمین بار درطول ۲۷ سالی که به عنوان یک عضو درهیات مدیره کانون ناشنویان آمل هستم، از رییس واعضای شورای شهر وشهردارآمل درخواست میکنم که برای قشرناشنوا که توانایی های آنها دربرخی زمینه ها همپای افراد عادی هست، هم در تامین زمین برای مسکن واشتغال آنها درحد ویژه همکاری کنند.

تلخکامی ناشنوایان از نگاه نامهربان مسوولان در آمل

وی، از اشتغال ناشنوایان به عنوان دغدغه دیگراین قشر درشهرستان آمل بیان کرد وگفت: درچند ماه گذشته به علت معرفی یکی از جوانان ناشنوا به شهرک صنعتی، متاسفانه براثر یک بی احتیاطی ازناحیه دست دچارمشکل شد که از ادامه کار کردن درشرایط سخت تولیدی وصنعتی صرف نظر کرد.

وی اضافه کرد، جامعه معلولان جسمی وحرکتی، متناسب با شرایط جسمی وروحی، باید به آنها کمک شود ونباید آنها را از دیگر افراد عادی جامعه وخدمات عمومی شهری که برخوردار هستند، محروم شوند.

دبیر کانون ناشنوایان با اشاره به اینکه برخی مشاغل برای کارکردن جامعه معلولان به خصوص ناشنوایان مشکل ساز است، گفت، درحال حاضر دربین ناشنوایان ۱۰ نفر بیکار داریم که امیدواریم در مجموعه های خدماتی ازجمله شهرداری و دیگر نهادهای مشابه شرایط کاری آنها ایجاد شود.

رضوی، محروم بودن جامعه ناشنوایان شهرستان آمل از خدمات ورزشی از جمله نداشتن یک سالن ورزشی دراین شهرستان محروم هستند، از مسئولان شهرستانی درخواست کرد، برای رفاه حال ورزشکاران ناشنوایان که از شهرستان آمل درمسابقات قهرمانی جهان در رشته کشتی و والیبال عنوان دار، مسابقات جهانی والمپیک هستند و داشتن سالن ورزشی از آرزوهای چندین ساله آنان است.

تلخکامی ناشنوایان از نگاه نامهربان مسوولان در آمل

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.