۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 920598

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تفت گفت: یک واحد تولید شن و ماسه و آسفالت با دستور دادستان شهرستان پلمپ و از فعالیت آن جلوگیری شد.

پلمب یک واحد آلاینده در تفت

به گزارش قدس انلاین، موسی شمسایی با اعلام خبر پلمپ واحد تولید شن، ماسه و آسفالت در تفت، اظهار کرد: در پی دریافت شکایت‌های مردمی مبنی بر آلایندگی شدید هوا توسط این واحد تولیدی و ارتکاب تخلفات زیست‌محیطی، اخطارهای متعددی در راستای رفع این آلودگی‌ها، صادر شد.

وی افزود: پس از صدور اخطاریه‌های لازم و عدم همکاری و اقدام برای رفع آلودگی، واحد نامبرده به دستور مقام قضایی پلمپ شد. شمسایی با تأکید بر برخورد قاطع و جدی با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده شهرستان، ادامه داد: ازآنجایی‌که آلاینده‌های زیست‌محیطی سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازد، اداره حفاظت محیط‌زیست قاطعانه با این امر برخورد خواهد کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تفت اذعان کرد: واحدهای صنعتی که الزامات زیست‌محیطی را رعایت نکنند علاوه بر معرفی به مراجع قضایی، از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست واحد آلاینده شناخته می‌شوند.

در همین راستا صنایع آلاینده مطابق قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد از فروش خود هستند که توسط سازمان امور مالیاتی از واحدهای موردنظر اخذ می‌شود.

شمسایی در خاتمه یادآور شد: پلمپ این واحد تولید آسفالت و شن و ماسه حسب دستور قضایی تا رفع کامل آلودگی و رعایت الزامات زیست‌محیطی به قوت خود باقی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.