معاون هماهنگ کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز روحیه شهادت‌طلبی، جبهه مقاومت را به عنوان یک ژئوپلتیک جدید ایجاد کرده که هندسه قدرت را در سطح جهان تغییر داده و اسلام به عنوان رکن اساسی جایگاهش را در این هندسه قدرت پیدا کرده است.

معاون سازمان اطلاعات سپاه: روحیه شهادت‌طلبی، هندسه قدرت را در جهان تغییر داده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد تولایی روز دوشنبه در آیین نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی در حسینیه ثارالله کرمان گفت: ‌شهادت معامله با خداوند است و فردی که با علم و آگاهی و شناخت کامل، جان خود را فدا می کند، خداوند روزی خوردن در جوار رحمت الهی را نصیب شهید می کند.

وی تاکید کرد: شهید آنقدر نزد خداوند اجر دارد که خداوند سئوال نکیر و منکر را از وی حذف و امکان شفاعت را برای او فراهم می کند و شهید به ازای امتحانی که پس داده و با خدا معامله کرده، دارای این اجر و عظمت شده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی بیان کرد: مقام شهادت ساده نیست و سردار دلها گفته اگر در دنیا شهید نباشید، شهید نمی شوید، یعنی فرد باید در زندگی خودش، اقدامات، تلاش ها و مجاهدت هایی داشته باشد، تا بتواند به مقام شهادت برسد.

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی مرد میدان بود و پشت‌میز نشستن نبود، به همین دلیل در ماموریت ها پیشتاز بود و خود را به خطر می انداخت و سرانجام نیز به دلیل همین ویژگی به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: سردار شهید هاشمی فردی متواضع، مردمدار، ولایتمدار، مومن، وارسته و با تمام وجود به دنبال تحقق اهداف انقلاب و اسلام بود.

سردار تولایی تصریح کرد: شهید هاشمی فردی مخلص و صادق بود و همین ویژگی او موجب می شد تمام گزارش های اطلاعاتی تهیه شده وی، توسط فرماندهان مورد تردید قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه سردار هاشمی دنبال نشان خود نبود و به معنای واقعی کلمه سرباز گمنام امام زمان (عج) بود خاطرنشان کرد: وی در مدیریت در عین قاطعیت و جدی بودن، جوهره‌ای از رهبری داشت و با عشق، عطوفت و محبت با نیروهای تحت امرش رفتار می کرد و همین عشق دو جانبه بین شهید و نیروهای تحت امرش موجب شده بود با جان و دل دستوراتش را اطاعت کنند.

معاون هماهنگ کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی افزود: شهید هاشمی مثل پدر و برادر بزرگ غمخوار نیروهای تحت امرش بود و به این ترتیب آنها را هدایت می کرد و در پیگیری کارها و مسئولیت تا رسیدن به نتیجه مطلوب از پای نمی نشست و همواره دغدغه تحقق مسئولیت هایی را داشت که بر عهده اش گذاشته شده بود.

وی بیان کرد: ایشان فردی شجاع و نترس بود و قلب رئوفش در خانه برای پدر، خواهر، برادر، همسر و برای مردم در بیرون می تپید و برای حل مشکلات مردم نیز همیشه قلبش در حال تپش بود.

سردار تولایی تاکید کرد: اگر مدعی رهروی و پیروی از راه شهیدان هستیم باید در زندگی خودمان نیز راه شهدا را طی کنیم و ویژگی هایی که شهیدان داشتند را در خود ایجاد کنیم و این روحیه بازدارندگی، عزت و افتخار برای ملت ایران ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: وزیر دفاع آمریکا چند سال پیش اعلام کرد که امروز با دوستانمان جمع شده‌ایم راهی برای بازدارندگی مقابل جمهوری اسلامی پیدا کنیم و این روحیه شهادت طلبی است که وقتی ۲۲ تفنگدار آمریکایی توسط چند جوان لاغراندام جنوبی ما در نیروی دریایی سپاه به اسارت گرفته می شوند، از ترس به گریه کردن و کارهای زننده می افتند.

معاون هماهنگ کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی بیان کرد: شهدا به مراسم های ما نیاز ندارند اما ما به دعا و عنایت شهدا نیاز داریم تا این راه را که مقام معظم رهبری فرمودند، نزدیک قله هستیم و با وجود سختی ها طی کنیم تا ان شاالله به قله پیروزی و سعادت اسلام و برافراشتن پرچم اسلام بر قلل رفیع جهان برسیم.

شهید هاشمی به معنای واقعی سرباز گمنام امام زمان (عج) بود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: شهید سید حمید رضا هاشمی به آرزوی خود یعنی شهادت رسید و وی پاسداری بود که به معنای واقعی کلمه الگویی از سربازان گمنام امام زمان (عج) بود.

سردار محمدعلی نظری افزود: در مستندی که از این شهید بزرگوار می خواستیم تهیه کنیم دیدیم کارهای بزرگی از این شهید بیان می شود اما هیچ وقت جلوی دوربین گفته نمی شد زیرا شهید هاشمی اهل دوربین نبود.

آیین سالگرد شهادت سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی در حسینیه ثارالله کرمان با حضور مسئولان کشوری و استانی، فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان و جمعی از خانواده شهدا، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزمان شهید، جمعی از سران طوایف و مولوی‌های سیستان و بلوچستان و خبرنگاران برگزار شد.

سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی هشتم مهر سال ۱۴۰۱ در جریان اغتشاشات زاهدان به دست تروریست های کوردل به شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.