نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای نگهبان برای بررسی ایرادات این شورا به مصوبه کنکوری مجلس خبر داد.

ذوالنوری: ایرادات شورای نگهبان درباره مصوبه کنکوری مجلس هفته آینده بررسی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس براساس مخالفت شورای نگهبان با مصوبه حذف تأثیر معدل قطعی کنکور، مصوبه را پایان یافته و کان لم یکن تلقی و یا اینکه بر نظر خود پافشاری می‌کند و مصوبه خود را برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع و ارسال می‌کند؟، اجمالا چند نکته را در این خصوص اشاره می‌کنم، نامه شورای نگهبان در رد مصوبه مجلس شورای اسلامی به کمیسیون آموزش ارجاع شده است.

وی افزود: مجلس تا روز شنبه ۱۳ مهر جلسه ندارد، اما در روزهای اول هفته آینده کمیسیون آموزش مجلس با حضور نماینده شورای نگهبان بررسی خواهند کرد که راهی برای رفع ایرادات شورای نگهبان و اصلاح مصوبه به شکلی که هدف مجلس و روح و محتوای قانون حفظ گردد، پیدا شود.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: طبق بند ( و ) ماده ۱۸۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مادام که لایحه برنامه در صحن مجلس مورد بررسی است، موضوعات دیگر به استثنای طرح‌های سه فوریتی، تحقیق و تفحص و استیضاح قابل طرح نیست.

حجت‌الاسلام ذوالنوری در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم که بررسی برنامه هفتم توسعه که از اول مهر آغاز شده است، حداقل تا پایان مهرماه به طول بیانجامد. پیگیری می‌شود که نتیجه کار کمیسیون آموزش مجلس در اولین فرصت بعد از برنامه هفتم، در صحن علنی مجلس مطرح و تصمیم‌گیری شود.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبارئیسی ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    سلام‌‌‌ازتون‌خواهش‌میکنم‌که‌تاثیرقطعی‌معدل‌را‌حذف‌کنین‌واقعا‌به‌ضررماهست امسال‌شاهد‌تقلب‌زیادی‌درازمون‌نهایی‌۱۴۰۲‌بودیم‌‌وحق‌ما‌ضایع‌شده🥺🥺
  • ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام‌ازتون‌خواهش‌میکنم‌عمومی‌هابرگردونید‌اگ‌تااخراین‌مهرماه‌یه‌کاری‌ کنید‌تورخدا