نخست‌وزیر پیشین اوکراین گفت جمعیت این کشور رو به کاهش و در حال حاضر 23 میلیون نفر است.

نخست‌وزیر پیشین اوکراین: جمعیت ما کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «نیکلای آزاروف» نخست‌وزیر پیشین اوکراین که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در این سمت بود، گفت جمعیت اوکراین رو به کاهش است و در حال حاضر ۲۳ میلیون نفر است. 

وی در پیامی تلگرامی اعلام کرد: ۲۳ میلیون نفر در کشور باقی هستند اما فقط ۳.۵ میلیون اوکراینی قادر به انجام عملیات‌های نظامی هستند. جوانان در سن کار دسته دسته کشور را ترک می‌کنند.

یک اندیشکده، موسسۀ اوکراینی برای آینده اوایل ژوئن گزارش داد جمعیت اوکراین به ۲۹ میلیون نفر کاهش یافته، در حالی که  نرخ زادوولد در مقایسه با سطح لازم برای حفظ جمعیت در سطوح قبلی به نصف رسیده است. 

آزاروف درباره بسیج نیرو در اوکراین هم گفت کارزار بسیج (نیرو) در سراسر اوکراین با سرعت ادامه دارد و افسران مسؤول ثبت‌نام وظیفه دارند نیروهای کافی برای انجام حملات زمینی برای حداقل یک سال جذب کنند.

وی افزود: کارشناسان حتی تعداد را مشخص کرده و گفته‌اند، تا ۵۰۰ هزار داوطلب باید تا بهار بعدی جذب شوند. با توجه به اینکه ظرفیت بسیج (نیرو) کشور در واقع پایان یافته، مسؤولان تدابیر سختگیرانه‌ای را به کار خواهند گرفت.

نخست‌وزیر سابق اوکراین در ادامه توضیح داد: الزامات برای استخدان اخیراً در اوکراین کاهش یافته زیرا تصمیم گرفته شده حتی افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی، هپاتیت و  اختلالات روانی جذب شوند. علاوه بر این از اول اکتبر، کارکنان پزشکی و داروسازان زن موظف به ثبت نام برای خدمت سربازی هستند. 

دبیر کمیته امنیت ملی و دفاع پارلمان اوکراین اواسط سپتامبر گفت این کشور باید کارزار بسیج نیرو شدیدتر اجرا کند. وی افزود ۸۰ درصد نیروهای بسیج شده اوکراینی را افرادی تشکیل می‌دهند که سربازان حرفه‌ای نیستند.

 «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس به زلنسکی توصیه کرده اوکراینی‌های جوان‌تری را وارد میدان نبرد کند. او یکشنبه در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشت: متوسط سن سربازان در خط مقدم بالای ۴۰ سال است. متوجه تمایل رئیس‌جمهور زلنسکی برای حفظ جوانان برای آینده هستم اما این رویه خطر کند کردن ضدحملات نیروهای مسلح اوکراین را به همراه دارد. شاید زمان ارزیابی مجدد مقیاس بسیج اوکراین فرا رسیده است.

«سرگی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته تلفات سنگین اوکراین نتیجه اقدام کی‌یف در فرستادن سربازان آموزش‌ندیده در «حملات و کشتار بی‌معنی» است. وی افزود اقدامات غرب و سرسپردگان آن‌ها در کی‌یف فقط اوکراین را به سمت خودنابودی سوق می‌دهد. 

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.