تهران-ایرنا-منابع محلی عراق دقایقی پیش گزارش دادند که شمال این کشور توسط جنگنده‌های ترکیه هدف قرار گرفته است.

جنگنده‌های ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کردند

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از کانال تلگرامی "صابرین نیوز" وابسته به نیروهای مقاومت، در این حملات که به جزییات آن اشاره نشده رشته کوه‌های قندیل در استان سلیمانیه در منطقه اقلیم کردستان عراق بمباران شده است.

ترکیه بامداد دوشنبه نیز اعلام کرد که مواضع گروه پ. ک. ک در شمال عراق را بمباران کرده است.

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب از حمله هوایی به مواضع حزب کارگران کردستان موسوم به پ. ک. ک و تخریب ۲۰ مقر این گروه در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد که این اقدام در پی عملیات تروریستی نزدیک وزارت کشور در آنکارا صورت گرفت.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که حملات هوایی یکشنبه شب (۱ اکتبر ۱۰ مهرماه) پناهگاه تروریست‌ها (پ. ک. ک) را در مناطقی همچون "متینا"، "هاکورک"، "قندیل" و کاره" در شمال عراق هدف قرار داده است.

براساس این گزارش در این حملات ۲۰ هدف که شامل مخفیگاه‌ها، انبارها و غارهایی بوده که مورد استفاده تروریست‌ها قرار می‌گرفت، تخریب شده است.

وزارت دفاع ترکیه بدون جزییات تنها اعلام کرد که در این حمله شماری از اعضای پ. ک. ک از جمله تعدادی از سرکردگان آنها نیز کشته شدند.

این حملات هوایی پس از آن روی می‌دهد که گروه کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ. ک. ک» در بیانیه‌ای مسؤولیت عملیات تروریستی روز یکشنبه نزدیک وزارت کشور ترکیه در آنکارا را بر عهده گرفت.

صبح روز یکشنبه یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده است و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان در آنکارا بمب‌گذاری کنند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که یک حمله تروریستی علیه وزارت کشور رخ داده که خنثی شده است. «علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

پ. ک. ک که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده، حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

درگیری های مسلحانه ترکیه و گروه کارگران کردستان تا کنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.