امیر آویوی، سرتیپ ذخیر ارتش اشغالگر اسرائیل، خواستار "درک" این واقعیت شد که موشک های دقیق حزب الله یک "تهدید استراتژیک بسیار بزرگ" هستند.

یک مقام ارشد نظامی :موشک های حزب الله یک "تهدید استراتژیک بسیار بزرگ" برای اسرییل است

بهگزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آویوی در اظهارات خود به شبکه ۱۳ اسرائیل به تشریح جدی بودن تهدید موشکی حزب الله پرداخت و به ناتوانی سامانه های رهگیر اسرائیلی در مقابله با آنها اشاره کرد.

وی در اظهارات خود دلیل هشدارهای خود را توضیح داد و گفت: ما می‌توانیم مسیر راکتی را که پرتاب شده است، رهگیری کنیم و این کار برای ما آسان است، اما موضوع موشک کاملاً متفاوت است بنابراین رهگیری این موشک ها برای سیستم های ما آسان نیست.

آویوی افزود: ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم با در اختیار داشتن موشک‌های دقیق، توانایی‌های حزب‌الله را نادیده بگیریم.

وی مدعی شد که عملیات ارتش اسرائیل «مدت‌هاست که بر خنثی کردن این تلاش متمرکز شده است».

سرتیپ ذخیره اسراییل تاکید کرد که حزب الله بتدریج در حال تقویت توانایی های خود است، در حالی که "اسرائیل کاری برای انجام دادن ندارد. "

پیشتر یک خبرنگار امور نظامی روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، گفت که "افزایش توانایی حزب الله در طول ۱۷ سال بیشتر شده است و هیچکس در اسرائیل موفق به رسیدگی به آن نشده است.

تحلیل‌های رسانه‌های اسرائیلی بارها با اعتراف به این که موشک‌های دقیق حزب‌الله می‌تواند سیستم‌های راهبردی اسرائیل را فلج کند، تاکید کردند که مقاومت تا به امروز موفق به انباشت صدها موشک دقیق با برد متوسط ‌و بلند شده است و این موشک‌ها در لبنان مستقر هستند. حاوی قطعاتی برای موشک های دقیق است. "

وب‌سایت «واله» اسرائیل نیز پیشتر گزارش داد که بر اساس برآوردهای ارتش اشغالگر اسرائیل، حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف از جمله موشک‌های بالدار با برد تا ۷۰۰ کیلومتر در اختیار دارد.

در مقابل، دنی سیترینوبیچ، افسر ذخیره در نیروهای اشغالگر اسرائیل، در مقاله‌ای که توسط وب‌سایت اسرائیلی «زمان» منتشر شد، تأیید کرد که «موشک‌های دقیقی که در اختیار حزب‌الله است، دلیل دیگری بر شکست بازدارندگی اسرائیل در برابر آن است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در فوریه ۲۰۲۲ تاکید کرد که مقاومت لبنان سال‌ها خود را به موشک‌های دقیق مجهز کرد و به "ارتش اشغالگر" هشدار داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.