مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن‌های آنفلوانزا مورد نیاز عموم مردم در داروخانه‌ها موجود است و  از سوی وزارت بهداشت نیز تاکنون ۲۳ هزار واکسن برای تلقیح به پرسنل بهداشت و درمان در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

۲۳ هزار واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داده شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ناصر امینی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه نمونه واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها برای استفاده عموم مردم در دسترس است، افزود: برای جمعیت هدف حوزه بهداشت و درمان تاکنون ۲۳ هزار واکسن آنفلوانزا از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کودکان شش ماه به بالا می‌توانند واکسن آنفلوانزا دریافت کنند، تصریح کرد: کودکان شش ماه تا ۵ سال اگر تا به حال واکسن آنفلوانزا دریافت نکرده‌اند، باید دو دز به فاصله ۴ هفته دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوانزا اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه است، گفت: سالمندان دارای بیماری زمینه‌ای بالای ۶۰ سال، کودکان مهدهای کودک از جمله گروه‌های در معرض خطر هستند.

امینی با بیان اینکه کارشناسان بهداشت و درمان، کارکنان آزمایشگاه‌ها به ویژه آزمایشگاه‌های ویروس شناسی، کارکنان کلینیک‌های درمانی، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی که از مهرماه وارد بیمارستان می‌شوند از جمله گروه‌های هدف حوزه بهداشت هستند که اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند، افزود: کارکنان و سالمندان مراکز نگهداری،کارکنان اورژانس ۱۱۵ و سازمان دامپزشکی و محیط زیست که با پرندگان در ارتباط هستند و بیماران مبتلا اچ آی وی و جامعه ایثارگران و جانبازان از دیگر اولویت‌های دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.