واسط ازدواج سامانه همرسان از همسان گزینی به دو روش سنتی و سامانه ای در مراکز همرسان خبر داد.

پیدا کردن شریک زندگی؛ سنتی یا سامانه‌ای؟/ نحوه معرفی دخترها و پسرهای متقاضی ازدواج

به گزارش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مریم احمدی زاده، واسط ازدواج سامانه همسان گزینی همرسان با حضور در برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری درباره نحوه معرفی دخترها و پسرهای متقاضی ازدواج گفت: در سه سال اخیر که در بخش واسطه گری ازدواج فعال هستم با دو روش سنتی و سامانه ای، ۵۶ ازدواج موفق را ثبت کردم.

وی درباره همسان گزینی به روش سنتی بیان کرد: باتوجه به مراجعه بیشتر پسرها فرمی برای ثبت مشخصات هویتی، اطلاعات شخصی، ملاک ها و معیارهای آن ها طراحی شده که بعد از تکمیل توسط متقاضی بر اساس فرم های ثبت نامی برای آن ها بین دخترانی که جست و جو کردیم، همسان گزینی کرده و از طریق خانواده ها برای جلسات آشنایی و خواستگاری اقدام می شود.

واسط ازدواج همرسان در جواب به اینکه اگر فردی فرصت کافی برای مراجعه حضوری به دفتر همرسان را نداشته باشد، چه راهکاری دارید؟ تصریح کرد: اولویت ارائه خدمات در مراکز همرسان با دانشجویان است ولی اگر فردی دانشجو نباشد یا علاقه ای به مراجعه حضوری نداشته باشد، می تواند از سایت همرسان فرم اطلاعات معیارها و ملاک ها را تکمیل کرده و با ما در ارتباط باشد.

وی اظهار داشت: کارشناسان همرسان در استان ها بعد از تطبیق مدارک و مشخصات متقاضیان ثبت نامی، آن ها را تائید مجازی می کنند و مجدد توسط کارشناسان دانشگاه ها جلسه حضوری برای راستی آزمایی و آشنایی با متقاضی برگزار می شود و مشاوران این مراکز درصورت تائید سلامت روان متقاضی بر اساس تیپ شخصیتی و ویژگی های هر فرد آن ها را در فرآیند همسان گزینی قرار می دهند.

احمدی زاده با بیان اینکه پسران تائید شده می توانند بعد از جست و جو، مشخصات ۱۰ دختر را مشاهده و به یک دختر درخواست دهند، گفت: کارشناسان در صورت پذیرش درخواست پسر توسط دختر، در دفتر همرسان، جلسه دیدار برگزار می کنند و برای ادامه مراحل با خانواده های ارتباط برقرار می شود.

وی در پایان با اشاره به شور و نشاط دانشجویان بیان کرد: مرکز همرسان برای تحقق شعار ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار فعالیت خود را در دانشگاه ها آغاز کرده و برای افزایش آگاهی به متقاضیان کتاب هایی را اهدا می کند. همچنین برای آسانی زندگی آن ها تلاش می کند تا ملزومات عقد و عروسی را با هزینه مناسب تامین کرده و برای پایداری زندگی ازدواج های همرسانی در پنج سال نخست زندگی، خدمات مشاوره رایگان ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.