مدیرعامل بنیاد رودکی طی حکمی علی رحیمیان را به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران معرفی کرد.

علی رحیمیان رهبر دائم ارکستر ملی ایران شد

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی بنیاد رودکی، با تقدیم حکمی از سوی مهدی سالم، علی رحیمیان به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران معرفی شد.

در متن این حکم آمده است: «نظر به دانش، تجربه و پیشینه ارزشمند جنابعالی در همکاری با ارکستر ملی و با امعان نظر به پیشنهاد اعضای محترم شورای هنری ارکستر، به موجب این حکم به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از درگاه پروردگار یکتا و با برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و رهبری اجراها، ضبط‌ها و تمرینات ارکستر در چهارچوب برنامه‌های مصوب، معرفی و پیشنهاد رهبران میهمان، پیشنهاد رپرتوار اجرایی به شورای هنری، تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت‌های فنی نوازندگان بوسیله تعیین رپرتوارهای تمرینی مناسب، رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب بنیاد رودکی و سایر وظایف ذکر شده در اساسنامه بتوانید منشاء خدمات شایان و دوران پرثمری برای این ارکستر باشید.

ارکستر ملی ایران از سابقه طولانی و اعتبار والایی در ساختار هنری کشور برخوردار است ، امیدوارم با مساعی ارزشمند جنابعالی و هم‌افزایی هنرمندان و نوازندگان گرامی، درخشش بیشتر این ارکستر را نظاره نماییم. توفیق روزافزون شما را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.»

علی رحیمیان رهبر دائم ارکستر ملی ایران شد

همایون رحیمیان، موسیقیدان، نوازنده ویلن، مدرس دانشگاه، آهنگساز و رهبر ارکستر دارای نشان درجه یک هنری (دکترا) از شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

از سوابق وی می‌توان به کنسرت مایستر ارکستر ملی ایران، نوازنده اول ارکستر مجلسی سازمان صدا و سیما، کنسرت مایستر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و ارکستر سمفونیک تهران، رهبری ارکستر ملی ایران، عضو ارشد شورای کارشناسی واحد موسیقی و شورای عالی موسیقی سازمان صدا و سیما و آهنگسازی بیش از یکصد قطعه موسیقایی اشاره کرد.

ارکستر موسیقی ملی ایران سال ۱۳۷۷ با همت و تلاش استاد فرهاد فخرالدینی، پس از مدت ها پیگیری و برنامه ریزی با هدف اجرای آثار ارزشمند موسیقی ارکسترال ایرانی تشکیل شد. استاد فخرالدینی بنیانگذار ارکستر ملی ایران، این ارکستر را با ترکیب متناسبی از سازهای ایرانی شامل سنتور، قانون، گروه نوازندگان تار و تارباس، عود و سازهای ضربی در کنار سازهای یک ارکستر سمفونیک بنا نهاد. بیش از ۲۷۰ قطعه موسیقی در گنجینه ارکستر ملی وجود دارد.

نخستین اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران امسال ۱۷ اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت روز جهانی هلال احمر با رهبری همایون رحیمیان به صورت ویژه در تالار وحدت برگزار شد.

همچنین این ارکستر تیرماه امسال با رهبری آرش امینی به عنوان رهبر میهمان و اجرای آثاری از بزرگان موسیقی ایران همچون مرتضی حنانه، جواد معروفی، حسن کسایی، فرهاد فخرالدینی و بهزاد عبدی و رونمایی از قطعه «کنسرتو برای ویلن و ارکستر» آخرین ساخته استاد فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

ارکستر ملی ایران شهریورماه امسال با اجرای ویژه پوئم سمفونی «وداع» به رهبری همایون رحیمیان، خوانندگی سیدحسام‌الدین سراج و روایت ساعد باقری شاعر و پژوهشگر پیشکسوت به مناسبت اربعین حسینی در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.