مدیرکل آموزش و پرورش فارس از جذب بیش از ۸۷۰ نفر در فرایند تکمیل ظرفیت آموزگاران در این استان خبر داد.

جذب ۸۷۰ نفر در فرایند تکمیل ظرفیت آموزگاران در فارس

به گزارش قدس آنلاین، محمد خلیل عسکری امروز، ۱۲ مهرماه در جمع مدیران مدارس استان گفت: در استخدام آموزش و پرورش، یک ابر پروژه را اجرایی کردیم اکنون در فرآیند تکمیل ظرفیت آموزگاران نیز بیش از۸۷۰ نفر را جذب خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: سال تحصیلی امسال با شعار «همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی و ایران قوی» آغاز شد، از این رو برای داشتن مدرسه بهتر، شعار مدرسه محوری را به عنوان استراتژی اصلی خود در آموزش و پرورش قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: نگاه ما باید به ظرفیت‌های درونی با رویکرد تقویت زیرساخت‌ها باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های بیرونی بهره‌مند شویم.

عسکری با بیان اینکه انجمن‌های اولیای مدارس، شورای دبیران و شورای دانش‌آموزی سه ظرفیت خوبی هستند که مدیران مدارس برای رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی باید از آن بهره‌مند شوند،‌ تاکید کرد: سه تشکل بسیج دانش‌آموزی، انجمن اسلامی و سازمان دانش‌آموزی از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌توانند در اداره مدرسه با مدیر همکاری کنند.

وی، تشکیل حلقه مشورتی دانش‌آموزی در مدارس را یکی از ضرورت‌های مدیریتی در مدرسه دانست و بیان کرد: باید از جلوه‌های مختلف تربیتی رونمایی شود و مدیران مدارس مردمی‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند، چراکه مردم شایسته تکریم هستند و باید مشارکت اولیا در اداره مدرسه را تقویت کنیم.

عسکری با تأکید بر اینکه مدیران، برنامه‌ها را مسئله محور به پیش ببرند، گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است بنابراین چتر آموزش و پرورش باید گسترش یابد و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی، تقویت سیاست مدرسه محوری را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هر مدرسه را باید یک اداره دانست لذا بر اساس آئین‌نامه به مدیران مدارس تفویض اختیار داده می‌شود زیرا نباید با بخشنامه‌های متعدد مانع فعالیت‌ها و خلاقیت‌های مدیران شویم.

عسکری در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام قد آماده استقبال از سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان فارس است، گفت: دولت سیزدهم خدمات ارزشمندی را به جامعه معلمان ارائه داده است که رتبه‌بندی، اجرای پروژه‌های ورزشی با افزایش ۹ صدم درصدی در سطح استان، تزریق سرانه به حساب مدارس پس از ۱۰ سال وقفه از جمله خدمات ارزشمند این دولت مردمی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.