معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، شرایط جذب و سیاست اعزام روحانیون به سفرهای عمره را اعلام کرد.

شرایط جذب و اعزام روحانیون به عمره اعلام شد

 معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با انتشار اطلاعیه ای، شرایط جذب و سیاست اعزام روحانیون به عمره را با توجه به ازسرگیری این سفرها در آینده اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع می‌رساند به حول و قوه الهی، با تلاش‌های مستمر مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد شروع مجدد سفر عمره مفرده بعد از ۸ سال تعطیلی آن باشیم. باعنایت به اینکه در این دوره از عمره که با ظرفیت محدود شروع خواهد شد و تعداد بسیاری از خادمان‌ فرهنگی، متقاضی اعزام هستند که بیشتر از تعداد مورد نیاز است؛ سیاست بعثه در جهت رعایت عدالت بر این است تا در این مرحله، فقط خادمان‌ فرهنگی عمره که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سابقه تشرف به عتبات را دارند، در اولویت اعزام قرار گیرند و هر فردی که تعداد تشرف بیشتری داشته باشد، از امتیاز همکاری بیشتر برخوردار خواهد بود.

بدیهی است اعزام این افراد پس از موفقیت در مصاحبه علمی و عملی و دارا بودن شرط سنی و توانمندی جسمی، روحی و روانی است.

خادمان‌ فرهنگی توجه داشته باشند که شرط سنی اعزام به حج و عمره 65 سال تمام است و بعد از این بازه سنی، خادمان‌ فرهنگی باید فرصت خدمت را به خادمان‌ فرهنگی جوان واگذار کنند.

در خصوص خواهران معینه‌ و مبلغه‌ و حضور آنان در عمره نیز متعاقباً درباره شرایط اعزام و تعداد مورد نیاز، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: آنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.