منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی با وزیر مشاور قطر در وزارت خارجه این کشور در دوحه دیدار و درباره آخرین تحولات لیبی گفت وگو کرده است.

گفت وگوی نماینده سازمان ملل با مقام قطری درباره تحولات لیبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله باتیلی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی در دوحه با محمد بن عبدالعزیز وزیر مشاور قطر در وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در خصوص تحولات روند سیاسی لیبی و راه‌های دستیابی به یک توافق سیاسی در خصوص انتخابات با هدف اتحاد مجدد لیبی، گفت وگو کردند.

باتیلی گفت: تحولات روند سیاسی لیبی را بررسی کردیم و خواستار اتحاد و دستیابی به توافق سیاسی در خصوص انتخابات برای اتحاد مجدد نهادهای لیبی شدیم.

باتیلی و عبدالعزیز از شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خواستند به حمایت فردی و جمعی خود از تلاش‌های سازمان ملل متحد در لیبی برای سازماندهی انتخابات در این کشور ادامه دهند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی همچنین از کمک‌های قطر به مردم طوفان زده درنه قدردانی کرد و مجددا از رهبران لیبی خواست تا برای کمک به حل این بحران متحد شوند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون دچار بی‌ثباتی شده و شاهد درگیری گروه‌های مختلفی بوده است تا جایی که گروه‌های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر وارد جنگ شدند.

هم اکنون در لیبی دو دولت در سر کار است و هریک خود را دولت قانونی می‌داند.

شهرهای شرق لیبی ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) شاهد طوفان هولناک دانیل بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان‌زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین‌المللی کرده‌اند.

شهر بندری درنه به ویژه بر اثر طوفان دانیل به شدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌داد که در اثر باران‌های شدید غرق در گل و لای شده‌ بودند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرد که طوفان اخیر در لیبی زندگی ۳۰۰ هزار کودک در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.