مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش ۴۴ درصدی مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی و کاشی کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، ذرت و عدس نیز مهم‌ترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌شوند.

افزایش ۴۴ درصدی مبادلات ریلی با جمهوری آذربایجان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسن ولدی مدیرکل راه آهن شمال۲ ضمن تشریح آمار و عملکرد ۶ماهه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، از افزایش ۴۴ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد.

وی گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۳۲۲ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که در مقایسه با رقم ۲۲۳ هزار و ۵۰۶ تن در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد ۱۰۷ درصدی واردات ریلی کالا

ولدی میزان واردات ریلی کالا را در چهارماهه امسال ۹۵ هزار و ۹۷۶ تن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با عدد ۴۶ هزار و ۴۵۵ تن در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ افزود: در ۶ ماه ابتدای سال جاری بیش از ۹۸ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر و قریب به ۱۲۸ هزار تن کالا نیز ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی و کاشی کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، ذرت و عدس نیز مهم‌ترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.