نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن املاک و مستغلات با اشاره به آغاز گشت ویژه ساماندهی مشاورین املاک گفت: طی ۸۰ هزار بازرسی ۵۶۰۰ واحد املاکی متخلف پلمب شده است.

آغاز گشت ویژه ساماندهی مشاورین املاک/۵۶۰۰ واحد متخلف پلمب شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر علیرضا مهلی در حاشیه اجرای طرح ساماندهی ویژه مشاورین املاک دماوند در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز گشت ویژه بازرسی و ساماندهی مشاورین املاک دماوند خبر داد و بیان داشت: طی این بازرسی‌ها ۳۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک در جاده هومند وادان و شهر آبسرد پلمب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بازرسی میدانی از مشاوران املاک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است اظهار داشت: در این راستا ۸۰ هزار بازرسی و ۵۶۰۰ بنگاه املاک متخلف در کشور پلمب شده است.

مهلی افزود: در راستای تنظیم بازار مسکن، عملیات میدانی ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه مسکن از ۱۵ اردیبهشت سال‌جاری در سراسر کشور آغاز شده است و اجرای طرح ادامه دارد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن املاک و مستغلات کشور بیان داشت: کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک کشور با دستور بازرسی و ساماندهی مشاورین املاک، نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها داشته است.

وی با اشاره به بنگاه‌های مشاور املاک گفت: مردم باید به بنگاه‌هایی مراجعه کنند که پروانه کسب داشته باشد و داشتن پروانه جز حقوق شهروندی است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن املاک و مستغلات کشور در خصوص تخلفات بنگاه‌های املاک عنوانداشت: بیشترین تخلفات در این صنف نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ نامه، گران فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.