هواشناسی خراسان رضوی در پی تقویت جریانات ناپایدار جوی در سطح استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی در پی تقویت جریانات ناپایدار جوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد

به گزارش قدس خراسان بر اساس داده‌های هواشناسی خراسان رضوی، با توجه به تقویت جریانات ناپایدار جوی در استان هشدار سطح نارنجی شماره ۴۱ مرکز پیش‌بینی این اداره کل در خصوص چگونگی فعالیت این سامانه جوی ارائه می‌شود.

در این اطلاعیه اعلام شده است: وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در نیمه شمالی استان.وزش باد شدید در شمال، شمال‌شرق، شرق و جنوب‌غرب همراه با بروز خسارت همچنین انتقال ذرات گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط استان پیش بینی شده است.

توصیف سامانه جوی بر این اساس است که تا ظهر فردا ۱۴ مهرماه بانفوذ سامانه بارش‌زا به استان انتظار می‌رود شاهد وقوع بارشهای رگباری توأم با رعدوبرق (نواحی مستعد بارش تگرگ) و وزش باد شدید در نیمه شمالی استان باشیم.

بیشترین حجم بارش در شهرستانها و توابع: درگز، قوچان، کلات، چناران، نیشابور، فیروزه، جوین، جغتای، نواحی شمالی سبزوار همچنین ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تغییر در گرادیان فشار هوا باعث افزایش شدت وزش باد در سطح استان خواهد شد. که در نواحی بادخیز همراه با طوفان گردوخاک و بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.ضمنا جهت جریانات باعث کاهش کیفیت هوا و میدان دید در غالب نقاط استان می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود: کیفیت هوا تا بعدازظهر شنبه هفته آینده در برخی از نقاط استان بویژه شهرستانهای سرخس، صالح آباد، تربت جام و مشهد مقدس در شرایط ناسالم باقی بماند.

همچنین در این اطلاعیه عنوان شده است: آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلاب (بویژه نیمه شمالی)، پیش‌بینی کاهش کیفیت هوا و میدان دید در غالب نقاط استان همچنین بروز خسارت بعلت شدت وزش باد در نواحی بادخیز استان پیش بینی شده است.

همچنین در این اطلاعیه توصیه شده است: عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به علت افزایش شدت وزش باد انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.