معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با معاون دبیر شورای امنیت بلاروس دیدار و رایزنی کرد.

تاکید «باقری» بر ضرورت همگرایی بیشتر و مساعی مشترک کشورهای مستقل جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در ششمین دور از نشست‌ رایزنی‌های سیاسی در سطح معاونین وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس به مینسک، پایتخت بلاروس سفر کرده، با آقای «الکساندر نِوروفسکی»، معاون دبیر شورای امنیت جمهوری بلاروس دیدار و مذاکره کرد.

دو طرف در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور در همه عرصه‌های موجود و ایجاد سازوکارهای جدید همکاری در زمینه‌های امنیتی - سیاسی، طیفی از موضوعات مورد علاقه دو کشور را بررسی کردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با یادآوری تلاش‌های مستمر کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، برای تحمیل یک جانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل در راستای تامین منافع معدود کشورهای غربی، بر ضرورت همگرایی بیشتر و مساعی مشترک کشورهای مستقل جهان تاکید کرد.

علی باقری همچنین با اشاره به جایگاه و اهمیت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در منطقه و با تاکید بر اراده مقامات عالی‌رتبه دو کشور برای توسعه همکاری‌ها و با اتکاء به مناسبات خوب ایران و بلاروس در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، ابراز امیدواری کرد که در آینده، نهادهای ذی‌ربط سیاسی و امنیتی دوکشور بیش از گذشته در راستای هم‌افزایی سیاست‌ها و تلاش‌های خود اقدام کنند.

نوروفسکی، معاون دبیر شورای امنیت ملی بلاروس نیز ضمن ابراز خرسندی از سطح فعلی روابط بخصوص در عرصه‌های سیاسی و در مجامع بین‌المللی، همگرایی بر اساس منافع مشترک و تلاش برای مقابله با سیاست‌های تحریمی و همه جانبه کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل را مورد تاکید قرار داده و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد گسترش هر چه بیشتر همکاری ایران و بلاروس در تمام زمینه‌ها از جمله سیاسی و امنیتی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.