معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان از۲۸۰۰ مورد اشتغال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان همدان خبر داد.

ایجاد ۲۸۰۰مورد اشتغال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان همدان

به گزارش قدس آنلاین، بهروز خزاییان در کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت کشور استان همدان رتبه اول اقتصاد دانش بنیان را بین سایر استان‌های کشور کسب کرده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان با اشاره به فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فروش ریالی و ۵.۵ میلیون دلار فروش ارزی از سوی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک استان رقم خورده است.

وی گفت: بر اساس ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان دستگاه های اجرایی می‌توانند فضاهای اداری و کارگاهی خود را در اختیار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند لذا همراهی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان را در تحقق این امر خواستاریم.

وی افزود: در آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰ درصد از منابع استانی به طرح های دانش‌بنیان و دارای فناوری بالا مصوب و ابلاغ شد و در این آیین‌نامه انعقاد توافقنامه نهادهای حامی فناوری از جمله بنیاد علوی و بنیاد برکت با دستگاه‌های اجرایی به منظور جذب و پرداخت تسهیلات مصوب شده است.

*شرکت‌های دانش‌بنیاننقش تاثیرگذاری در توسعه دارند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان نیز با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان در جامعه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان پدیده و محصول دنیای جدید هستند که نقش تاثیرگذاری در توسعه دارند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: از ۷۷ شرکت دانش‌بنیان استان ۶۲ شرکت معادل ۸۰ درصد در شهر همدان فعالیت دارند و علاوه بر دانش‌بنیان‌ها، ۱۸۰ واحد فن‌آور و ۱۸ شرکت خلاق در همدان فعالیت دارند که ظرفیت خوبی برای توسعه پایدار و اشتغالزایی هستند.

وی گفت: همکاری بنیاد علوی و بنیاد برکت در ارائه تسهیلات و همکاری شهرک‌های صنعتی در واگذاری فضای کارگاهی و اداری به شرکت های دانش بنیان قابل تقدیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.