سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در بخش‌های گازرسانی، تولید و توزیع برق، آب، مسکن، راهداری، حمل و نقل جاده ای و آزادسازی سواحل گفت: ۶ جزیره مصنوعی در استان ساخته می شود.

معاون استاندار: ۶ جزیره دریایی در مازندران ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد توکلی، افزود: با حمایت دولت سیزدهم اجرای طرح‌های عمرانی در مازندران شتاب گرفته و توسعه متوازن و همه جانبه در همه بخش‌ها از منویات آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سه نیروگاه دولتی و بخش خصوصی نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه (CHP) با ظرفیت بیش از سه هزار مگاوات برق، ادامه داد: در دولت سیزدهم از ۲۳ طرح شامل هفت طرح تولید و ۱۶ طرح انتقال و فوق توزیع با مجموع حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در مازندران اجرایی شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران بیان کرد: آغاز فاینانس برق (چین) به ۴۸ طرح به ارزش ۸۳ هزار میلیارد ریال را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه برق در مازندران است.

توکلی در بخش گازرسانی از بهره‌برداری بیش از ۹۳‌ هزار واحد مشترک در دو سال دولت سیزدهم خبرداد و گفت: در دولت‌های قبلی نیز به یک میلیون و ۶۴۰ واحد مشترک گاز رسانی شده است.

وی به گازرسانی ۹۹.۹ درصدی جمعیت شهری با رتبه ششم کشور با حدود ۶ هزار و ۵۵۰ کیلومتر شبکه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش دولت سیزدهم گازرسانی روستاهای مازندران به ۹۶ درصد جمعیت روستای با ۱۴ هزار و ۵۴۰ کیلومتر طول شبکه گذاری رسیده و در این بخش، استان رتبه اول کشور را کسب کرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت که اجرای عملیات ۱۲۸ کیلومتر روکش آسفالت، ۱۳۵ کیلومتر ساخت راه‌های روستایی و بهره‌برداری ۴۴ مجموعه خدمات رفاهی مازندران در این دولت محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: تصویب ساخت آزادراه چالوس - تنکابن - رامسر در هیات وزیران با ملاحظات زیست محیطی به طول ۹۰ کیلومتر و احداث ۶ جزیره مصنوعی از دیگر طرح‌های مهم عمرانی مازندران بوده که دولت سیزدهم برای مازندران پیش‌بینی کرده است.

توکلی اظهار کرد: تکمیل پل روستای اروست بخش چهاردانگه ساری مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۴ پس از ۲۸ سال به دستور استاندار مازندران توجه دولت به طرح و مصوبات بر زمین مانده است.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی دو سد جدید زارم‌رود و سد سجادرود و لایروبی حدود ۳۰۰ هکتار از آب‌بندان. ها که ۱۳ میلیون متر مکعب به حجم آبگیری اضافه شده است، افزود: تقویت اعتبار طرح‌های حوزه آب از منابع مختلف فاینانس داخلی ماده ۵۶ تهاتر نفت و سایر تبصره‌های بودجه در ۱۴۰۱ به میزان بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی افزایش آن به ۳۰ هزار میلیاردریال و اختصاص۱۴ هزار میلیارد ریال در مصوبات سفر رئیس جمهوری برای طرح های عمرانی بخش آب است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از اجرای عملیات عمرانی در قالب ۴۸۵ آبرسانی با هزینه کرد اعتبار به میزان حدود ۶هزار میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: اصلاح و توسعه شبکه ۶۲۱ کیلومتر و اجرای خط انتقال ۱۱۹ کیلومتر و حفر و تجهیز چاه به تعداد ۳۵ حلقه انجام شد.

توکلی با بیان اینکه آب‌رسانی به ۱۶۴ روستا با اعتبار سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: استفاده از طرح شهید سلیمانی در امر آب‌رسانی به روستاها، با اعتبار چهار هزار و ۴۵۰میلیارد ریال در قالب احداث ۸۰ هزار متر مکعب مخزن و اجرای خطوط انتقال از دیگر طرح‌های آب‌رسانی دولت در مازندران است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از حدود ۵۴ هزار واحد مسکن مهر در استان و آغاز ساخت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، گفت: برای اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز به بیش از یکهزار هکتار زمین است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در بخش سواحل به آزادسازی بیش از ۹۰ درصد از اراضی ساحلی به طول حدود ۴۲۴ کیلومتر در ۴۱ نقطه اشاره کرد و افزود: مبارزه با زمین خواری، جنگل، کوه و ساحل خواری نیز از دیگر اقدامات موثر در حوزه عمرانی استان است به تعداد ۹۳۵ فقره در مساحت تقریبی ۲۶۰ هکتار اراضی رفع تصرف محقق شد.

توکلی از بهره‌برداری میدان میوه و تره‌بار شهرستان ساری، به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بعد از ۱۵ سال که توسط دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: بهره‌برداری متمرکز ۵۵۸ طرح محرومیت زدایی استان با محوریت دستگاه‌های خدمات رسانی، به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال، از موفقیت‌های دیگر بخش عمرانی دولت سیزدهم در مازندران است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.