سازمان اموال تملیکی اعلام کرد: ۳ مزایده بزرگ برای فروش خودروهای سواری، ماشین آلات صنعتی و راهسازی و کالاهای دیگر به زودی برگزار می‌شود.

برگزاری مزایده بزرگ اموال تملیکی در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سید عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل جمع آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در گفتگویی اظهار داشت: تعداد زیادی از خودروهای متروکه گمرکی، پیش از این به دلیل برخی محدودیت‌ها، قابلیت ترخیص نداشتند اما در قانون بودجه ۱۴۰۲ تکلیف و ظرفیتی برای سازمان اموال تملکی ایجاد شده تا خودروها هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

اجتهادی با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور از گمرک شهید باهنر و شهید رجایی گفت: ایشان دستور ترخیص ۴۳ دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهری، تعدادی از ماشین آلات معدنی، ماشین‌های راه سازی و خودروهای سواری که مجوزهای لازم از جمله استاندارد را کسب کرده‌اند، صادر کرد.

وی در ادامه یادآور شد: مزایده خودرو، ماشین آلات راه سازی، معدنی و سایر کالاها در استان هرمزگان از ۲۰ تا ۲۵ مهر برای بازدید و ۳۰ مهر با مراجعه به سامانه ستاد الکترونیک دولت برگزار می‌شود که همه مردم در سراسر کشور می‌توانند در آن شرکت کنند.

مدیرعامل جمع آوری و فروش سازمان اموال تملیکی مزایده دوم را با بازدید و ارائه پیشنهاد برای خودروها از ۲۴ تا ۲۹ مهر در همه استانها اعلام کرد که ۳ آبان رمزگشایی و اعلام برنده خواهد داشت.

وی ادامه داد: مزایده دیگری هم از ۱۸ تا ۲۳ مهر با ارائه پیشنهاد و بازدید برگزار می‌شود که در ۲۹ مهر رمزگشایی و برنده اعلام خواهد شد.

اجتهادی با تاکید بر اینکه کالاهای متروکه، قابل استفاده بوده و استانداردهای لازم را از محیط زیست و ... دارد، یادآور شد: برخی از کالاها نیز که قاچاق بوده به دلایل مختلف از جمله حمایت از تولید قابلیت عرضه در کشور را ندارد، به شرط صادرات به فروش می‌رسد.

وی در انتها تصریح کرد: طبق مصوبات لازم الاجرا، امکان تهاتر بین طرفین در این مزایده وجود ندارد و صاحبان کالاهای متروکه در صورت برنده شدن در مزایده باید کل بها را ابتدا به حساب خزانه دولت واریز کنند تا نقل و انتقالات بعدی صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.