مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان یزد ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار و محروم استان توسط این ستاد، گفت: این ستاد سال گذشته به لحاظ اشتغالزایی در سامانه رصد استان مقام اول را با ۵۶۰ درصد انحراف مثبت به خود اختصاص داد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یزد: خط قرمزی برای ورود به مقوله محرومیت‌زدایی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر محمدی‌پناه امروز یکشنبه شانزدهم مهرماه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به همراه زیرمجموعه‌های خود از جمله بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد ۱۵ خرداد، سازمان توسعه‌گران پردیس و شرکت‌ها و هلدینگ‌های وابسته تلاش دارد در راستای منویات مقام معظم رهبری بخشی از بار محرومیت را از دوش مردم عزیز کشورمان بردارد و در همین  راستا نیز خط قرمزی برای ورود به حوزه محرومیت‌زدایی ندارد لذا با پرهیز از هرگونه موازی‌کاری با سایر دستگاه‌ها در مشکلات احصاء شده ورود خواهیم کرد.

وی یکی از مهمترین مشکلات و محرومیت‌های جامعه را مربوط به موضوع مسکن خواند و گفت: در همین راستا نیز از همان ابتدای شروع طرح نهضت ملی مسکن ورود کردیم به طوری که مفتخریم اولین طرح نهضت ملی کشور را در سال ۱۳۹۹ در یزد افتتاح کردیم.

وی با بیان این که در حال حاضر ساخت حدود ۱۲۰۰ واحد در استان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: ۵۰۰ واحد از این تعداد در شهرستان مهریز قرار دارد که ۱۷۴ واحد آن در جریان سفر رییس جمهور به استان تحویل متقاضیان شد و ۲۰۰ واحد دیگر آن نیز آماده تحویل است. همچنین ۷۰۰ واحد نیز به صورت آپارتمانی در هشت طبقه در شهر یزد در مرحله ساخت قرار دارد که امیدواریم با تکمیل آورده‌ی متقاضیان حداکثر تا پایان سالجاری آماده تحویل شود.

محمدی‌پناه از پیشنهاد استانداری در مرد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن ملی در منطقه محمدآباد توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز خبر داد و گفت: آمادگی داریم با تحویل زمین و طرح مذکور که قرار است به صورت ویلایی و نیمه ساز انجام شود، این طرح را در بازه زمانی یک ساله تحویل دهیم.

وی از ساخت خانه برای معلولان در استان خبر داد و با اشاره به ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در استان، گفت: ۱۴ واحد نیز در منطقه اکرم‌آباد یزد و تعدادی واحد نیز در شهرستان ابرکوه در همین راستا ساخته شد.

وی با بیان این ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان همراه طرح مناسب سازی منزل معلولان را در پیگیری می‌کند، گفت: در حوزه توانمندسازی معلولان طرح‌های دیگری مانند طرح «مثبت زندگی» جهت ارائه وسایل توان‌بخشی به معلولان، طرح کمک به کودکان دچار تبلی چشم و طرح تامین هزینه تهیه سمعک و کاشت حلزون گوش برای کودکان معلولان ناشنوا را نیز داریم.

این مسئول همچنین یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جهت بیماران صعب العلاج نیز کمک هزینه درمان پرداخت می‌کند و در قالب پویش‌های بنیاد احسان با مشارکت گروه‌های مردمی شامل گروه‌های مساجد، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری و هیات‌های مذهبی و فعالان اجتماعی، در سایر بخشها نیز به افراد بی بضاعت کمک می‌کند.

وی در همین رابطه با اجرای طرح پویش «لبخند احسان» با کمک گروه‌های جهادی برای کمک جهت رفع مشکلات دندانپزشکی افراد اشاره و عنوان کرد: طی یک سال گذشته سه هزار یزدی در قالب دو فاز اجرایی از خدمات این پویش از ترمیم ساده تا عصب کشی دندان برخوردار شده‌اند.

وی گفت: امسال نیز طبق سالهای گذشته، پویش «مشق احسان» در قالب توزیع  ۴۶۰۰ بسته کمک آموزشی حاوی لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش آموزان بی‌بضاعت هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان توزیع شد.

محمدی‌پناه به توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه بین زوجهای جوان نیازمند اشاره و اضافه کرد: هر ساله پویش «نسیم احسان» نیز به صورت مشارکتی با گروه‌های مردمی در قالب توزیع کولر و پویش «دلگرمی احسان» به منظور اهدای بخاری و آبگرمن به نیازمندان توسط ستاد اجرای فرمان امام در استان انجام می‌شود.

وی از اجرای پویش «سفره احسان» با مشارکت ۴۰۰ گروه مردمی و اعتبار ۲۲ میلیارد تومان جهت توزیع مرغ گرم و مواد پروتئینی بین نیازمندان خبر داد و گفت: امسال نیز رزمایش همدلی و احسان را با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان جامعه دنبال خواهیم کرد.

وی از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در استان را اجرای پویش «سفیر احسان» برشمرد و افزود: در قالب این پویش در جریان راهپیمایی اربعین حسینی امسال به ۲۷۰ زائر نیازمند کمک هزینه پرداخت شد و ۲۵۰ نفر نیز از سوی ستاد به این همایش جهانی اعزام شدند.

وی یکی دیگر از فعالیتهای ستاد اجرایی فرمان امام را فوریت‌های امدادی در هنگام بروز بلایای طبیعی ذکر کرد و گفت: بنیاد احسان در سیل سال گذشته‌ی استان ۱۶۰۰ قلم لوازم خانگی را به سیل‌زدگان اعطا کرد و لوازم خانگی آسیب‌دیده ۷۰۰ خانوار را نیز به صورت رایگان تعمیر کرد. علاوه بر این به مدت ۱۰ روز تعداد شش هزار پرس غذای گرم بین آسیب دیدگان توزیع شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان به اقدامات بنیاد برکت وابسته به این ستاد در حوزه های عمرانی و اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: بنیاد برکت در استان یزد تاکنون ۱۷ مدرسه ساخته و ۱۰ مدرسه دیگر را نیز در حال ساخت دارد که این جدا از ۲۴ مدرسه ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد در استان است.

وی به احیای و مرمت ۱۸۱ رشته قنات با مشارکت جهاد کشاورزی و با اعتبار بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در رابطه با طرح آبرسانی به آسفیج بهاباد که توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در حال انجام است، ۳.۴ میلیارد تومان از هزینه‎ها را تقبل کرده است.

وی در مورد فعالیت‌های اشتغال‌زایی ستاد در دو قالب مشاغل خرد و خانگی و اشتغالزایی بنگاه محور نیز گفت: طی سال گذشته این ستاد تنها در بخش ایجاد اشتغالهای خرد و خانگی با حمایت از ۴۰۰۰ طرح در روستاها و مناطق محروم برای ۱۱ هزار نفر اشتغالزایی کرد که از این حیث در سامانه رصد استان مقام اول را با ۵۶۰ درصد انحراف مثبت به خود اختصاص داد.

محمدی‌پناه با بیان این که ستاد اجرایی فرمان امام در استان در خصوص اشتغال‌زایی بنگاه محور نیز به کارآفرینان دچار مشکل در قالب پرداخت تهسیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان یا مشارکت در سهام، کمک می‌کند، ابراز امیدواری کرد که امسال نیز با تزریق اعتبارات تبصره ۱۸ خدمات شایسته‌ای در این باره در استان را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یاداور شد: در حوزه توانمندسازی محلات محروم و کم برخوردار در قالب طرح ۲۰۲۰ که در استان یزد ۵۶ محله را شامل می‌شود، ۱۰ محله توسط ستاد اجرایی فرمان امام تقبل شده که از سال گذشته تاکنون در قالب خانه‌های احسان ضمن احصاء مشکلات، در جهت رفع آنها اقدام می‌شود.

این مسئول در پایان نیز با اشاره به اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در استان، گفت: علاوه بر اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانی جمعیت در قالب برنامه‌هایی مانند کمک به تغذیه مادران باردار، طرح مثبت حرکت و اجرای طرح لبخند مادری با اهدای ۲۵۰ بسته سیسمونی به ارزش هر کدام شش میلیون تومان، فعالیت‌های شاخصی در حوزه سلامت اجتماعی در استان دنبال می‌شود که از جمله شاخص‌ترین آنها می‌توان برگزاری جام فوتبال خانواده‌ها در محلات که با استقبال خوبی مواجه شد، اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.