رئیس اداره اوقاف شهرستان ری از صدور ۱۶۰ رأی در دستگاه قضایی برای مقابله با موقوفه خواری در شهرستان ری خبر داد و گفت: موقوفه خواری در ری نسبت به سطح کشور بی‌سابقه است.

موقوفه‌خواری بی‌سابقه در شهرستان ری/ صدها هکتار از اراضی اوقاف ‌غصب شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرت‌الله رستمی در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد موقوفه خواری در ری اظهار داشت: میزان موقوفه خواری در ری نسبت به سطح کشور بی‌سابقه است و طی سال‌های اخیر که ارزش افزوده زمین افزایش یافته به تبع آن زمین‌خواری و دست‌درازی به اراضی وقفی و موقوفه‌خواری نیز در سطح شهرستان ری افزایش یافته است.

وی افزود: در اداره اوقاف شهرستان ری پیگیری‌های زیادی در راستای مقابله با موقوفه خواری افراد سودجو انجام شده و در این راستا در از سال گذشته تا به امروز ۱۶۰ پرونده قضایی در دستگاه قضایی پیگیری و تمامی آراء به نفع موقوفات صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در ادامه گفت: براساس آراء صادر شده و با حکم خلع ید موقوفه‌خواران از اراضی روستایی که وقف ایتام است، پس از رفع تصرف طرح احداث شهرک گلخانه‌ای با ظرفیت اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر اجرایی می‌شود و در نهایت درآمد حاصل از این شهرک صرف فقرا و ایتام خواهد شد.

رستمی تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر صدها هکتار از اراضی اوقاف که توسط موقوفه خواران غصب شده بود، با همکاری نهادهای امنیتی به بیت‌المال مسترد شد.

رئیس اداره اوقاف با اشاره به برخی موقوفه‌خواری‌ها خاطرنشان کرد: در فشافویه حکم خلع ید برای یک خانواده زمین‌خوار معروف که با تبانی یکی از همکاران اوقاف ۱۲۰ هکتار اراضی را تصرف کرده بود، صادر و فرد تبانی‌کننده نیز اخراج شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.