۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 922687

این مختصر ستونی که می‌خوانید، طبق قولی که به مدیرمسئول، سردبیر، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و چندین و چند نفر دیگر داده‌ایم، قرار است فقط کمی تا قسمتی و بلکه یواشکی، طنز باشد.

شیرین خودرو

م ظرافتی/ یعنی قرار نیست مثل خنده‌بازارهای صدا و سیمایی مرتکب هجو، هزل، کمدی و شوخی و جوک تعریف کردن و یا سربه سر گذاشتن با خوانندگان شویم. بنابراین خبر «خودروساز شدن یک شرکت بزرگ شیرینی و شکلات‌سازی» را هرچقدر هم به شوخی شبیه باشد، شوخی حساب نکنید!
شرکت «شیرین عسل» طبق گفته مالک و مدیرعاملش، لابد برای تنوع و عوض کردن حال و هوای کارمندان و کارگرانش تصمیم گرفته وارد حوزه خودروسازی شود! درست مثل یک شرکت ماکارونی‌سازی که چند سال پیش اعلام کرد چون ماکارونی و متعلقات آن دلش را زده، به‌زودی دست به تولید خودرو می‌زند و البته هنوز در بازار اثری از خودرویی به نام« زَرخودرو» یا «ماکارون خودرو» دیده 
نمی‌شود. 

ته‌دیگ
اظهارات هرساله خودروسازان و تحلیل‌های اقتصادی و سیاسی و غیره‌ای ثابت کرده‌اند خودروسازی در ایران یک صنعت بسیار زیانده است و طبیعتاً هیچ آدم شیرین عقلی دنبال کار زیانده نمی‌رود. اما تحلیل‌ها هنوز نتوانسته‌اند بفهمند چرا خودروسازهای ما دو دستی به این صنعت زیانده چسبیده و دنبال یک کار نان و آبدار نمی‌روند؟ هرچند تحلیل‌ها درباره دلایل این رفتار نسنجیده و زیان دوستی خودروسازها هنوز چیزی نگفته‌اند، اما  کارشناسان معتقدند توی مملکت ما بین شکلات و شیرینی‌سازی و خودروسازی تفاوت‌های بزرگی وجود دارد. 
مثلاً شما برای اینکه شکلات و شیرینی‌ساز خوبی باشید باید هرساله با هزار جور زحمت، تنوع، کیفیت و شیرینی محصولاتتان را بالا ببرید درحالی که با خودروساز شدن باید تنوع، کیفیت و شیرینی محصولاتتان را بی‌خیال شده و لابد به دیگر مسائل اقتصادی فکر کنید!    

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.