سعید الهی تهیه کننده مستند بلند «قوی دل» معتقد است روایت خلاقانه این مستند که در هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران(حقیقت) شرکت کرده، مخاطب را شگفت زده خواهد کرد.

«قوی دل» متقاضی حضور در «سینماحقیقت»

به گزارش قد سآنلاین به نقل از فارس، سعید الهی که امسال با تهیه کنندگی دو مستند «قوی دل» و « خیابانی در مسیر آزادی» به ترتیب به کارگردانی علی فراهانی صدر و امیرحسین خلیل‌زاده برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده است گفت: مستند «قوی دل» در بستر بررسی پرونده خون‌های آلوده فرانسوی به مفهوم اجتماعی بسیار مهمی بنام «نظارت همگانی» اشاره دارد که گهگاه جامعه از آن غافل می‌شود.

او ادامه داد: کارگردان جوان این مستند، با ایده‌های جذاب و ساختاری حرفه‌ای و قابل دفاع تلاش کرده تا علاوه بر تبعیت از خط فکری و راهبردهای تعیین شده مستند، تماشای فیلم را در بهترین شرایط برای همه سطوح از اقشار مردمی فراهم کرده و پیام خود را به مخاطب انتقال دهد.

این کارشناس سینما و رسانه تصریح کرد: مستندهای اجتماعی لزوماً نباید منتج به یک نتیجه و انتهایی تلخ و سیاه ختم شوند و این دغدغه ایست که بنده در طول این سال‌ها همواره پیگیر بوده‌ام و باورم بر این است که فیلم‌ساز می‌تواند علاوه بر شناسایی و طرح آسیب‌ها، تا حد امکان ذهن بیننده اعم از مردم یا مسئولان مربوط را به راه‌های درمان آن معضلات و چالش‌ها هم نزدیک کند.

الهی گفت: «قوی دل» در قالب یک مستند پرتره، اجتماعی در صدد است تا پنجره‌ای جدید از اتفاقات تاریخی این سرزمین حتی در دوره معاصر به روی مردم باز کرده و با روایت‌گری و بازخوانی مجدد آنها، نسل آینده را به بهره‌مندی از آن ترغیب کند تا بدانند خود انتقادی و اصلاح و رشد کشور به دستان خود ما رخ خواهد داد؛ نه بیگانگان و نسخه‌های خارج از این سرزمین.

عوامل مستند بلند «قوی دل» عبارتند از: کارگردان: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر تصویربرداری: هادی زهره کاشانی، صدابردار: حسین خانی، اصلاح نور و رنگ: علی شریفی، تدارکات: امیرمهدی عزیزی، مجری صحنه: مجید عرفانیان، مدیر تولید: جواد قاسمی، مجری طرح: دیبافیلم، تهیه‌کننده: سعید الهی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.