شهردار مشهد گفت: در راستای کاهش سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه و کمک به بخش خصوصی از بازسازی حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

بازسازی حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در حاشیه بازدید از توقفگاه‌های اتوبوس شرکت‌های بخش خصوصی اظهار کرد: در راستای کاهش سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه و کمک به بخش خصوصی از بازسازی حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

شهردار مشهد گفت: یکی از مشکلات بخش خصوصی اتوبوسرانی، اتوبوس‌های فرسوده این شرکت‌ها است، متاسفانه حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی در توقفگاه‌ها بلا استفاده مانده‌اند.

وی افزود: به منظور رفع نیازهای حوزه حمل‌ونقل عمومی، رفع مشکل‌ ازدحام مسافر، کاهش سر فاصله زمانی و پوشش کامل خطوط شهر و همچنین باز شدن گره ده ساله بخش خصوصی، باید نسبت به بازسازی اساسی ناوگان اقدام شود.

قلندر شریف افزود: این تصمیم در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۰۰ نفر و کمک به حمل‌ونقل عمومی اتخاذ شده است.

شهردار مشهد گفت: برهمین اساس معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مکلف شدند تا بلافاصله با درنظرگرفتن سازوکار مناسب، نسبت به بازسازی و برگشت به چرخه سرویس‌دهی ۲۰۰ دستگاه از ناوگان متوقفی بخش خصوصی اقدام کنند.

وی افزود: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است که برای تامین منابع موردنیاز حوزه مالی، باید سازوکار مناسبی را پس از اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر برای ارائه تسهیلات فراهم کند.

قلندر شریف افزود: امید است با افزایش ۲۰۰ دستگاه ناوگان بازسازی شده با علائم و مشخصه‌های خاص و همچنین ناوگان جدید الورود، تا پایان سال شاهد افزایش کیفیت سرویس دهی حمل‌ونقل عمومی باشیم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.