رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه غول ترافیک در نیمه دوم سال در این کلانشهر بیدار می‌شود، گفت: ۲۲ درصد تصادف کشور در تهران رخ می‌دهد.

۲۲ درصد تصادف کشور در تهران / عدم استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ ابوالفضل موسوی پور روز سه‌شنبه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: پلیس راهور از ابتدای مرداد با تشکیل کارگروه‌ها بدنبال مهار غول ترافیک پایتخت در نیمه دوم سال است.

وی افزود: دلیل افزایش ترافیک هم سفرهای آموزشی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و کاهش طول روز است.

وی ادامه داد: ساعت ۷ تا ۸ صبح پیک ترافیک تهران است و تا ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ بار ترافیکی داریم ضمن اینکه ۱۵ ورودی به شهر داریم که بیشترین حجم ورود از غرب پایتخت است.

سرهنگ موسوی پور با اشاره به تاثیر مثبت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بر ترافیک تهران تاکید کرد: اگر بجای یک خط، پنج خط به غرب تهران مترو کشیده شود از تعداد خودروهای تک سرنشین هم کم می‌شود.

وی یادآور شد: جمع خودروها و موتورسیکلت در پایتخت اکنون به ۹ میلیون وسیله رسیده اما خیابان‌های هسته مرکزی و مناطق قدیمی شهر هیچ تغییری نکرده است.

این مقام انتظامی گفت: داخل برخی خیابان‌ها تجمع مراکز آموزشی داریم مثل خیابان اعجازی که در این شرایط معابر پاسخگوی ترافیک نیست.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه هنوز از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک استفاده نکرده‌ایم، اضافه کرد: در تیر ماه به فکر ایجاد یک منطقه راهوری جدید در محدوده پاسداران و یخچال افتادیم تا ترافیک روان تر و وضعیت بهتر شود.

وی افزود: شناسایی نقاطی که تجمیع مراکز آموزشی دارد از کارهایی بود که انجام شد لذا از یک ساعت قبل شروع کار آنها ماموران راهور آنجا هستند و از ظرفیت تمامی نیروها حتی ستادی ها برای روان سازی ترافیک سطح معابر استفاده می‌کنیم.

شناسایی ۳۰۰ مدرسه در معابر پر تردد در تهران

سرهنگ موسوی پور این را هم گفت که ۳۰۰ مدرسه مهم را که در حاشیه معابر و پر تردد هستند شناسایی کرده و ماموران راهور از ساعت ۱۲ در آنجا مستقر می‌شوند تا با هدایت خودروها، مشکلات ترافیکی این مناطق کمتر شود.

وی ادامه داد: طرح‌های انضباط ترافیکی را نیز در تهران اجرا کردیم از جمله طرح جناغی که از این طریق ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی را شناسایی و متناسب با آن نیروها را مستقر کردیم.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون ماموران راهور در ۳۳ مدرسه حضور پیدا کرده و مباحث ترافیکی را به دانش آموزان آموزش دادند ضمن اینکه طرح پلیس مدرسه را نیز اجرا کردیم.

رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: باید بپذیریم روزانه در تهران ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار سفر درون شهری داریم که این حجم سفر موجب افزایش ترافیک است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.