مجلس مصوب کرد که در صورت استنکاف شرکت‌های تابعه وزارت نفت از پرداخت عوارض عدم جمع‌آوری گازهای مشعل، میزان این عوارض از سهم منابع داخلی شرکتهای مذکور در لوایح بودجه سنواتی کسر شود.

مصوبه مجلس برای پرداخت عوارض جمع‌آوری گازهای مشعل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۱۸ مهر ماه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ث) ماده ۶ این لایحه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، جرایم موضوع ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بر مبنای قیمت صادراتی اخذ می‌گردد و همچنین عوارض گازهای مشعل (فلر) سوزانده شده در تأسیسات نفت و گاز به ازای هر متر مکعب گاز، برای سال اول برابر با ۵ درصد و تا پایان برنامه ۷۵ درصد بر مبنای متوسط قیمت وزنی صادراتی اخذ و به حساب بهینه سازی مصرف انرژی موضوع جز ۲ بند «الف» این ماده واریز می‌گردد.

در مورد گازهای مشعلی که جمع آوری آنها طی قراردادهایی که قبل از لازم الاجراء شدن این قانون واگذار شده است، عوارض دریافتی از زمان اتمام قراردادهای منعقدشده محاسبه می‌گردد. در صورت استنکاف شرکت‌های تابعه ذیربط وزارت نفت از پرداخت عوارض عدم جمع‌آوری گازهای مشعل، میزان این عوارض از سهم منابع داخلی شرکتهای مذکور در لوایح بودجه سنواتی کسر و پس از واریز به خزانه، به حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی منظور می‌گردد. آئین نامه اجرایی این بند، توسط وزارتخانه‌های نفت و نیرو تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.