نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش گلستان شامگاه سه‌شنبه در شهر گرگان به مدت چهار روز کاری با حضور جمعی از فعالان این صنعت و مسوولان دستگاه‌های مرتبط استان طی آیینی آغاز به کار کرد.

نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در استان گلستان آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این نمایشگاه دارای ۱۵ غرفه برای عرضه تولیدات بافندگان استان از سوی ۲۵ تولید کننده در فضای سرپوشیده به مساحت ۴۳۰ متر مربع با همکاری دستگاه های صنعت، معدن، تجارت، کمیته امداد، دانشکده کوثر و فنی و حرفه ای استان آماده بازدید علاقه‌مندان شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در حاشیه آیین آغاز به کار این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه فرش دستباف و تابلو فرش استان گلستان با هدف تحقق شعار سال « مهار تورم، رشد تولید» و حفظ و ترویج هنر فرش دستباف به ویژه قوم ترکمن، اشتغالزایی و رونق صادرات، دایر شده است.
«درویشعلی حسن‌زاده» افزود: این اداره کل آمادگی دارد بیش از گذشته از صنعت فرش دستباف این خطه به ویژه قوم ترکمن حمایت کند.

وی برپایی نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش استان را در راستای حمایت از تولید فرش دستباف ترکمن برشمرد.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون ۳۸ هزار نفر به عنوان بافنده در استان وجود دارد که ۴۶۰۰ نفر بیمه هستند.

«سیده الهام حسینی» افزود: در نیمه نخست امسال ۱۸ هزار و ۹۴۷ متر مربع فرش دستباف از سوی بافندگان در استان تولید شد که ۵۹۰ متر مربع آن، صادر شده است.

نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در استان گلستان آغاز به کار کرد

وی یادآور شد: سال قبل ۵۲ هزار و ۷۷۲ متر مربع فرش دستباف از سوی بافندگان استان گلستان تولید شده بود.

نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش از امروز سه‌شنبه در هر روز کاری از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

استان گلستان از دیرباز مهد تولید فرش‌های دستباف از جمله فرش ترکمن دارای قدمت ۶ هزار ساله بوده که فرش اصیل ترکمن «ذهنی یا حفظی باف» است و بر روی آن در طول سالیان دراز بیش از ۸۱۱ طرح و نماد بافته شده است.

نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت و صنایع وابسته به آن در استان گلستان با حضور ۳۰ شرکت داخلی و ارائگیه هنر دست‌های بافندگان گلستانی به مدت چهار روز کاری در گرگان، بهمن سال ۱۳۹۵ دایر شده بود.

استان گلستان در شمال کشور قرار دارد و جمعیت آن یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر متشکل از مذاهب و اقوام گوناگون است که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.