رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم گفت: این هیات با وجود شایستگی های فراوان و کسب رتبه های مختلف در کشور، هیچ ورزشگاه اختصاصی ندارد. 

نابینایان قم ورزشگاه اختصاصی ندارند 

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رضایی روز چهارشنبه در آستانه روز جهانی نابینایان با اشاره به اینکه هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم دارای رشته هایی مانند گلبال، پرتاب دیسک، پرتاب وزنه و پاراکاراته زنان و مردان است، بیان کرد: در ماه های آینده رشته شطرنج نیز به رشته های این هیات اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: نبود امکانات، مشکلات مالی و فقدان ورزشگاه اختصاصی از مهمترین مشکلات این ورزشکاران است که رفع این معضلات نیازمند توجه و عزم جدی مسوولان مربوطه است.

به گفته وی هزینه ایاب و ذهاب برخی از ورزشکاران نابینا و کم بینا به دلیل شرایط خاص فیزیکی آنها گاهی به ۲۰ میلیون تومان در ماه هم می رسد.

وی خبر داد که در ارزیابی عملکرد سال گذشته هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم در رتبه سه هیات‌های سراسر کشور قرار گرفت.

رضایی گفت: تعداد ورزشکاران، تعداد ملی پوشان و کسب مدال های ملی و بین المللی از جمله ملاک های قرارگیری هیات ها در رتبه های مختلف است.

رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم ادامه داد: در سال گذشته از استان قم عصمت براتی در پاراکاراته نایب قهرمان کشور شد و زهرا توسلی نیز در پرتاب دیسک رتبه سوم را از آن خود کرد.

به گفته این مقام مسوول زهرا حیدری نیز در دو ۸۰۰ متر نایب قهرمانی کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: امسال هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم با جذب ۲ بازیکن ملی پوش در رشته گلبال مدعی قهرمانی است.

رضایی با انتقاد از عملکرد مسوولان هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم در سال های گذشته، بیان کرد: با عملکرد ضعیف این افراد هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان این استان در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیون تومان بدهی به بارآورد.

وی افزود: خیران در سال گذشته هیچ کمک هزینه ای به این هیات پرداخت نکردند چراکه فردی در این هیات حضور نداشت که پیگیر این امر باشد.

به گفته این مقام مسوول با روی کار آمدن هیات مدیره و کادر اجرایی جدید در هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم و با تلاش ها و پیگیری های مستمر این افراد در ۶ ماه نخست امسال خیران این استان حدود ۱۲۰ میلیون تومان کمک مالی به این هیات پرداخت کردند و بدهی های سال قبل پرداخت شد.

رضایی به وجود مشکلات مالی هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم اشاره و بیان کرد: مشکلات مالی و کمبود اعتبارات مانعی بزرگ در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در بین نابینایان و کم بینایان این استان است.

وی خواستار توجه بیشتر مسوولان و خیران به مسائل و مشکلات ورزش روشندلان شد و افزود: بخشی از شهروندان جامعه را کم بینایان و نابینایان تشکیل می‌دهند که همانند سایر اقشار برای تامین سلامتی و داشتن نشاط اجتماعی به ورزش نیاز دارند.

رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم تاکید کرد: تامین نیازها و پاسخگویی به انتظارات آنان در این زمینه، افزایش روحیه این قشر را به همراه دارد.

۲۳ مهر مصادف با ۱۵ اکتبر، روز جهانی نابینایان نامیده شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.