مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری همایش ملی نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار ۲۳ مهرماه خبرداد.

همایش ملی نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «مریم طهماسبی» افزود: همایش ملی نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار روز ۲۳ مهر به مناسبت گرامیداشت ۱۵ اکتبر "روز جهانی زن روستایی" در تهران و در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: هدف از برگزاری این همایش، بازنمایی توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری کشور و شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای توسعه روستا و آبادی است.

وی اضافه کرد: نقش زنان روستایی در توسعه کشاورزی، نقش‌آفرینی زنان روستایی در کشاورزی خانوادگی، سهم زنان روستایی و عشایری در حفاظت محیط زیست و سهم زنان روستایی و عشایری در نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت را از محورهای این همایش برشمرد.

طهماسبی با بیان این که امسال همایش ملی نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با شعار "روستا، زن و آبادی" برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این همایش تعدادی از زنان پیشرو روستایی و عشایری تجلیل می‌شوند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از تولیدات و توانمندی‌های زنان روستا و عشایر عرضه خواهد شد.

این همایش در سال گذشته با عنوان نقش زنان روستایی و عشایری در امنیت و اقتدار غذایی کشور از سوی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.