نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید برای مردم روشنگری داشته باشیم تا مردم از اهمیت رای خود و آثار مثبت یا منفی انتخاب خود آگاه شوند.

توصیه امام جمعه زاهدان به ائمه جمعه استان/ ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات با روشنگری

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله مصطفی محامی در گردهمایی ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: ائمه جمعه باید مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند و در کنار آن با روشنگری کمک کنند تا مردم ویژگی‌های یک نماینده خوب را دانسته و انتخابی اصلح داشته باشند.

امام جمعه زاهدان، افزود: گاهی مردم عملکرد برخی نمایندگان را نامطلوب عنوان کرده و گلایه‌مند هستند که بنده نیز به آن‌ها توصیه می‌کنم تا برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در انتخابات افراد شایسته را انتخاب کنند.

محامی بیان کرد: متاسفانه در مواقعی با دخالت نمایندگان در امور مواجه هستیم که تبدیل به یک رویه بد شده و باید برای مردم به خوبی تبیین شود که بازتاب انتخاب آن‌ها در همین‌جا خود را نشان می‌دهد و اگر فرد اصلح انتخاب شود نتیجه خوبی در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اجلاس ائمه جمعه و خدمت ریاست جمهور هم عرض کردم که کمتر مردی پیدا می‌شود که پای حرف حق خود بایستد و با وجود استیضاح و فشار حرف حق خود را تغییر ندهد و البته از این طرف هم کمتر کسی پیدا می‌شود که دنبال حق و حقیقت باشد و بده بستان سیاسی نداشته باشد.

امام جمعه زاهدان گفت: باید برای مردم روشنگری داشته باشیم تا مردم از اهمیت رای خود و آثار مثبت یا منفی انتخاب خود آگاه شوند.

محامی بر لزوم پرهیز از دخالت در امور اجرایی و عزل‌و نصب‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان در عزل و نصب‌ها دخالتی نمی‌کنم و اگر در مواردی افراد مراجعه می‌کنند رزومه او را خدمت استاندار ارائه می‌کنم تا در کنار سایر گزینه‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و تاکید بر به کارگیری فردی ندارم چرا که اگر در آینده تخلفی از جانب آن‌ها صورت گیرد دیگر جایی برای اعتراض از جانب بنده وجود نخواهد داشت.

وی بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌های تبلیغی مثل دانشگاه، آموزش‌ و پرورش، حوزه‌های علمیه و حلقات صالحین بسیج تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سیاست کنونی در مرکز کشور جلوگیری از دو شغله بودن ائمه جمعه است، اما شرایط در سیستان و بلوچستان متفاوت با سایر مناطق کشور است و شاید بتوان از امام جمعه‌ای که شغل دیگر او با جایگاه امامت جمعه منافاتی ندارد استفاده کرد.

وی با اشاره به واقعه هشتم مهرماه زاهدان عنوان کرد: همچنان پیگیر رسیدگی به پرونده هشتم مهرماه زاهدان هستیم تا حکم صادر و اقناع عمومی صورت گیرد و شائبه نباشد که به دلیل مسائل قومی و مذهبی به این پرونده رسیدگی نشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.