شهردار مشهد گفت: برای استفاده بهینه از ناوگان موجود در خطوط ویژه دانش آموزی، دو طرح جدید اجرا می‌شود.

سرویس‌دهی ویژه اتوبوسرانی مشهد به مدارس

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف در حاشیه بازدید از خدمات سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و استقبال خوب شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ازدحام جمعیت در ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی، دو طرح اجرایی به سازمان اتوبوسرانی مشهد تکلیف شد.

شهردار مشهد ادامه داد: طرح اول در خصوص استفاده از ناوگان برای مراکز تجمعی مدارس با نگاه ویژه به مدارس دخترانه بود که اتوبوسرانی مشهد باید حتماً پیش‌بینی لازم را در هنگام تعطیلی مدارس دخترانه انجام دهد تا اتوبوس موردنیاز در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و مسیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از اتوبوس اختصاص داده‌شده، طی شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس در مرحله اول ۳۰ مدرسه متمرکز دانش‌آموزی با اولویت مناطق کم برخوردار، شناسایی و سازمان اتوبوسرانی در خصوص استفاده از ناوگان در مسیر خط اقدام کرده است.

قلندر افزود: در طرح دوم نیز با توجه به اینکه ناوگان مینی‌بوسی ظرفیت کمتری نسبت به ناوگان اتوبوسی دارد و اکنون نیز با توجه به بازگشایی مدارس حجم مسافر افزایش‌یافته است، سازمان اتوبوسرانی مکلف شد تا در تعدادی از خطوط مینی‌بوسی که امکان تردد ایمن ناوگان اتوبوسی فراهم است، در ساعت پیک دانش‌آموزی از اتوبوس استفاده کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.