کاخ سفید در بحبوحه شایعات درباره توافق تسلیحاتی روسیه و کره شمالی، با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی انتقال سلاح از پیونگ‌یانگ به مسکو شد!

کاخ سفید مدعی ارسال ۱۰۰۰ کانتینر مهمات از کره شمالی به روسیه شد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که آمریکا اطلاعاتی مبنی بر تحویل سلاح از کره شمالی به روسیه، در اختیار دارد!

کربی مدعی شد که براساس اطلاعات آمریکا، پیونگ‌یانگ بیش از یک هزار کانتینر حاوی تجهیزات نظامی و مهمات را در هفته‌های اخیر به روسیه تحویل داده است.

مقام ارشد کاخ سفید ادعای ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه را تحولی دردسرآفرین توصیف و درباره گسترش روابط نظامی بین این دو کشور ابراز نگرانی کرد. کاخ سفید همچنین به منظور تقویت ادعاهای خود، مجموعه‌ای از تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که ظاهرا نشان‌دهنده ارسال محموله‌ها از انبار تسلیحاتی در کره شمالی به مرز جنوب غربی روسیه است.

کاخ سفید مدعی ارسال ۱۰۰۰ کانتینر مهمات از کره شمالی به روسیه شد!

کربی همچنین مدعی شد که محموله‌های تسلیحاتی حد فاصل ۷ سپتامبر تا اول اکتبر و همزمان با جنگ بین روسیه و اوکراین، به مسکو منتقل شده است.

وی مدعی شد: کره شمالی را به‌دلیل تامین این تجهیزات نظامی برای روسیه محکوم می‌کنیم؛ تجهیزاتی که به منظور حمله به شهرهای اوکراین و کشتار غیرنظامیان این کشور و همچنین پیشبرد و تداوم جنگ غیرمشروع روسیه استفاده می‌شود.

مقام ارشد کاخ سفید همچنین مدعی شد که به باور آمریکا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ازای مهمات، به‌دنبال دریافت فناوری‌های پیشرفته تسلیحاتی روسیه است.

در پی سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس وی، بحث و شایعات درباره توافق تسلیحاتی بین دو کشور بالا گرفت. رهبران دو کشور در این سفر بر بهبود روابط دفاعی با یکدیگر تاکید کرده اما به طور مشخص درباره نوع همکاری‌های دفاعی حرفی نزدند. آمریکا پیش از این تحریم‌هایی را برای افراد دخیل در تسهیل توافقات تسلیحاتی با روسیه اعمال کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.