نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استانداردسازی و رعایت الزامات در صنعت خودرو، تجهیزات، لوازم‌خانگی، مصالح ساختمانی و سایر موارد، جلوگیری از هدررفت منابع مالی و انسانی است.

استانداردسازی تجهیزات و صنعت خودرو، جلوگیری از هدررفت منابع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» امروز (شنبه) در همایش روز ملی استاندارد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار داشت: در صورتی که محصولات و کالاها از استحکام و استاندارد مناسبی برخوردار باشند، به اقتصاد خانواده و به تبع در جامعه کمک می کند.

وی افزود: استاندارد غذا و دارو در کشورمان رشد خوبی داشته است، ضمن اینکه نیازمند آزمایشگاه های تخصصی و تعامل با بخش علمی و صنعتی در کشور هستیم و بدون ارتباط بین سازمان استاندارد، علوم پزشکی، بخش خصوصی و آزمایشگاه‌ها نمی‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از استانداردسازی در کشور نیاز به استانداردیابی داریم، گفت: باید معیارها و ملاک‌های استاندارد را تعیین کنیم، همچنین نیاز به تقویت استاندارد کشور داریم و باید نظارت ها بر استانداردها را تامین کنیم.

وی بیان داشت: در این زمینه دستگاه های ذی ربط در تخصیص اعتبارات باید به موضوع استانداری سازی توجه داشته باشند و نمایندگان مجلس نیز پشتیبانی های لازم را از استاندارد انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه در برنامه توسعه هفتم زیاد به موضوع استاندارد پرداخته نشده است، گفت: قانون دائمی استاندارد، از قوانین بسیار متقن و جامع و دارای اعتبار است. در این زمینه کمبود یا ضعف قانون نداریم به همین دلیل در برنامه هفتم توسعه نیز این موضوع خیلی مطرح نشده است.

وی گفت: اهمیت قانون دائمی بیشتر از قانون های پنج ساله برنامه توسعه هفتم است، از این رو مجلس آماده است تا در بخش قوانین و از نظر بودجه ای از استاندارد حمایت کند تا با این سرمایه گذاری جلوی خسارت ها گرفته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.