ساعاتی قبل از راهپیمایی هزاران نفری در لندن در حمایت از فلسطین، روی دیوارها و ورودی اصلی ساختمان دفتر بی‌بی‌سی در لندن رنگ قرمز پاشیده شد.

رنگ قرمز خون روی دیوارها و در اصلی دفتر بی‌بی‌سی

به گزارش قدس‌آنلاین  به نقل از فارس، به گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف» یک سازمان معترض حامی فلسطین مسؤولیت پاشیدن رنگ قرمز به ساختمان بی‌بی‌سی در لندن را برعهده گرفت. 

«اقدام فلسطین» Palestine Action اعلام کرد شبانه پیامی را برای بی‌بی‌سی به دلیل نحوه پوشش رویدادهای فلسطین اشغالی و غزه توسط این شبکه خبری به جا گذاشته است. 

این گروه شنبه صبح در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد «اشاعه دروغ های اشغالگران و ایجاد رضایت برای جنایات جنگی اسرائیل به این معناست که دستان شما به خون فلسطینیان آغشته است». این گروه در پیام دیگری در ایکس در بعدازظهر امروز اعلام کرد: اقدام فلسطین، رنگ قرمز خون را به بی‌بی‌سی میپاشد که نماد همدستی آن‌ها در نسل‌کشی مردم فلسطین از طریق گزارش مغرضانه است. 

این اقدام چند ساعت قبل از راهپیمایی برنامه‌ریزی شده ظهر امروز (به وقت لندن) در حمایت از فلسطین انجام شد که قرار بود مبدا آن از مقابل همین ساختمان باشد. اقدام فلسطین خود را شبکه اقدام مستقیم که همدستی بریتانیا با آپارتاید اسرائیل را از بین می‌برد، توصیف می‌کند. 

این گروه قبلاً هم اعتراضات مشابهی را انجام داده و فعالان هفته گذشته رنگ قرمز را به دفاتر شرکت «البیت سیستمز» Elbit Systems شرکت فناوری اطلاعات اسرائیلی در بوستون ماساچوست پرتاب کردند.

پلیس لندن در ارتباط با رنگ قرمز روی ساختمان بی‌بی‌سی اعلام کرد از آسیب به ساختمانی در خیابان «پورتلند پالاس» آگاه است و در حال حاضر نظری درباره ارتباط آن با هیچ گروه معترضی وجود ندارد. 

رنگ قرمز خون روی دیوارها و در اصلی دفتر بی‌بی‌سی

رنگ قرمز خون روی دیوارها و در اصلی دفتر بی‌بی‌سی

تظاهرات هزاران نفری حامیان فلسطین در لندن

امروز شنبه هزاران نفر از حامیان فلسطین در مرکز لندن راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند. 

به گزارش رویترز، معترضان که بسیاری از آن‌ها پرچم فلسطین و تابلوهایی با این نوشته که «فلسطین را آزاد کن» در دست داشتند، در نزدیکی «سیرک آکسفورد» برای رفتن به خیابان «داونینگ استریت» محل اقامت رسمی نخست‌وزیر انگلیس و دفتر وی تجمع کردند.

شعارهای معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه متوجه دولت‌های آمریکا و انگلیس به دلیل حمایت از این رژیم بود. راهپیمایی‌های حمایتی از فلسطین در روز شنبه در شهرهای دیگر جهان نیز برنامه‌ریزی شده است.

رنگ قرمز خون روی دیوارها و در اصلی دفتر بی‌بی‌سی

رنگ قرمز خون روی دیوارها و در اصلی دفتر بی‌بی‌سی

رنگ قرمز خون روی دیوارها و در اصلی دفتر بی‌بی‌سی

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.