مدیر مرکز نیکوکاری حضرت زینب (س) شهرستان بردسکن از اعلام آمادگی سپاه و کمیته امداد بردسکن برای ساخت مسکن یک خانواده نیازمند روستایی خبرداد.

اعلام آمادگی سپاه و کمیته امداد بردسکن برای ساخت مسکن یک خانواده نیازمند روستایی

به گزارش قدس خراسان، مریم ملایی اظهار کرد: یک بیمار ۴۳ ساله  دچار تومور مغزی که ۵ سال  به خاطر مشکلات مالی نتوانست عمل جراحی را انجام دهد و  یک چشم خود را  از دست داده بود با کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیران  در اردیبهشت ماه امسال مورد عمل جراحی قرار گرفت و به زندگی خود بازگشت.

مریم ملایی عنوان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی این خانواده تلاش می‌کنیم یک واحد مسکونی نیز برای این خانواده که در یکی از روستاهای شهرستان بردسکن سکونت دارند احداث کنیم.

با برنامه ریزی و هماهنگی مدیر مرکز نیکوکاری حضرت زینب(س) شهرستان بردسکن فرصتی شد که جانشین فرماندهی سپاه و رئیس کمیته امداد امام خمینی به همراه  دبیر شورای زکات و مشاور فرماندار در امور رسانه به دیدار این خانواده  روستایی بروند.

مسئولان وقتی وضعیت منزل را از نزدیک مشاهده کردند بلافاصله  از شورای اسلامی و دهیار روستای ظاهر آباد خواستند نسبت به تامین زمین برای این خانواده اقدام و نتیجه آن را اعلام تا سپاه و کمیته امداد و با کمک گروه‌های جهادی  نسبت به ساخت منزل این خانواده  اقدام کنند. 

سرهنگ علی پورمحمد، جانشین فرماندهی سپاه بردسکن با انتقاد از اینکه نباید پس از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب شاهد وضعیت این گونه خانواده‌ها باشیم و حقیقتا همه باید فردای قیامت پاسخ گو باشیم که چرا زودتر از این  نتوانسته‌ایم برای این خانواده کاری کنیم.  

وی اعلام کرد: سپاه تمام قد و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مصالح موردنیاز برای ساخت منزل مسکونی این خانواده ۳ نفره  اقدام خواهد کرد و از هیچ مسئولی پذیرفته  نیست که با گذشت چندین سال از  بیماری این فرد  در این روستا پیگیر مشکلات این خانواده نبوده اند.

وی از مدیریت مرکز نیکوکاری حضرت زینب (س) در تامین مخارج  ۳۰۰ میلیون تومانی عمل جراحی این بیمار قدردانی کرد و افزود:  امروز همه ما وظیفه داریم در احداث منزل مسکونی این خانواده تلاش کنیم.

وی همچنین از خانواده شهید رضا نژاد برای در اختیار گذاشتن منزل فعلی که بدون هیچ گونه چشم داشتی در اختیار این خانواده است قدردانی کرد.

سید کاظم حسینی، رئیس کمیته امداد امام خمینی بردسکن افزود: این خانواده از خدمات این نهاد بهره مند است و در صورتی که شورای اسلامی و دهیاری زمین مورد نیاز را تامین و به این خانواده واگذار کند کمیته امداد امام خمینی آمادگی دارد با استفاده از تسهیلات مسکن و کمک بلاعوض  و مصالح مورد نیاز  نسبت به ساخت منزل مسکونی این خانواده  اقدام کند.

وی بیان کرد: حقیقتا مراکزی نیکوکاری در خط مقدم مشکلات خانواده ها قرار دارند و مرکز نیکوکاری حضرت زینب (س) با محوریت تامین هزینه های درمانی و دارویی خانواده ها  موفق عمل کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بردسکن افزود: با توجه به وضعیتی که این منزل دارد و با توجه به شروع فصل پاییز و احتمال بارندگی‌ها تا زمانی که زمین مورد نیاز تامین و ساخت آن انجام شود کمیته امداد نسبت به کاهگل و برق کشی منزل فعلی این خانواده اقدام خواهد کرد و مبلغی نیز برای تامین امرار و معاش این خانواده در کمتر از یک ساعت به حساب آن‌ها واریز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.