رهبر شیعیان نیجریه گفت: ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است، از این رو جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود.

شیخ زکزاکی: جمهوری اسلامی تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود / آنچه از من می‌بینید تاثیر امام خمینی(ره) است

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از فارس، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در مراسم اعطای مدرک دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران گفت: در ابتدا میخواستم کارم را به عنوان ناشناس انجام دهم و شناخته شدن را دوست نداشتم، زمانی که انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاد و امام خمینی از پاریس برگشتند یک بار دیگر تصمیم گرفتم که فکرم را تغییر دهم، در آن زمان محدودیت های زیادی در دسترسی به اخبار داشتیم اما تحت تاثیر اتفاقات انقلاب اسلامی قرار گرفتم.

وی افزود: در آن زمان نزاعی بین طرفین جریان داشت و نبردی نسبت به وضعیت شکل گرفته بود، وزیر امور خارجه آمریکا در آن مقطع گفت مسلمانان نیجریه مثل مسلمانان ایران نیستند اما نیجریه با توجه به منابع عظیم نفتی که دارد می تواند جایگزین باشد.

زکزاکی ادامه داد: در آن مقطع آرزوی من برای تبدیل شدن به یک شخصیت دانشگاهی خدشه دار شد اما بعد از مدتی دوباره توانستم یک شخصیت دانشگاهی شوم.

وی عنوان کرد: آنچه از من می بینید تاثیر امام خمینی است، هرچه بوده لطف خدا و قرابت من با شخصیت امام خمینی بوده است.

رهبر شیعیان نیجریه درباره اعطای مدرک دکترای دانشگاه تهران به وی، گفت: برای من مایه افتخار است که در دانشگاه تهران هستم، به عنوان یک دانشگاهی که پا به سن گذاشتم افتخار دارم که در دانشگاه تهران باشم و افتخاری برای همه مردم نیجریه است.

وی افزود: من به یک فعال اسلامی تبدیل شدم و این افتخار فقط برای من نیست بلکه برای همه شهدایی است که جان خود را در راه خدا از دست دادند و برخی که الان در زندان هستند.

زکزاکی با بیان اینکه ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است، از این رو جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود، اظهار داشت: باید آماده شوید که نه تنها رهبری جهان اسلام بلکه کل دنیا را عهده دار شوید.

همچنین همسر شیخ زکزاکی که در مراسم اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ حضور داشت، گفت: مراتب قدردانی خودم را از دانشگاه تهران اعلام می کنم، زمانی که می خواستم کتاب زندگی شیخ را بنویسم می خواستم جهان شیخ زکزاکی را بشناسد و درباره او بداند، مطمئن نبودم زنده از زندان بیرون بیاییم ولی می خواستم حقیقت را دنیا درباره شیخ بداند، حتی اگر زنده بیرون نیاییم دنیا حقیقت را بداند و بفهمد چه بلایی بر سر ما آمده است.

وی افزود: همانطور که در کتاب گفتم خدا را شاکریم بعد از امام خمینی جایگزین حق به جای ایشان آمده است، یکی از فرزندانشان می گفت ما یکی هستیم و وحدت داریم و می کوشیم برای نظام اسلامی و لازم است از این نظام مراقبت کنیم. من از شما می خواهم مسیر امام و شهدا را ادامه دهید و مراقب این نظام مقدس باشید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.